OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett intresse för siffror och är uppmärksam på detaljer? Vill du samtidigt arbeta på en fartfylld arbetsplats med många kontaktytor? Nu söker vi en ny kollega till vår ekonomiavdelning med fokus på Accounts Payable på en av världens största mediekoncerner.
Om Omnicom Media Group
Omnicom Media Group är en av världens största mediekoncerner som i Sverige omfattar mediebyråerna OMD, PHD, Hearts & Science, samt data science-byrån Annalect, reklambyrån DRUM, retail-byrån TransAct och performance-byrån Resolution. Hos oss jobbar ca 270 medarbetare, främst talangfulla mediespecialister, med att stötta våra kunders tillväxt. Det här är en organisation med högt tempo, intensiv vardag, individuellt utvecklingsfokus och många roliga aktiviteter utöver det vanliga arbetet. Vi finns i Stockholm och Göteborg och är en del av ett internationellt nätverk med kollegor som vi samarbetar med över hela världen.
Om tjänsten
Nu finns möjlighet att jobba som ekonomiassistent inom Accounts Payable på en social och glad arbetsplats där vi premierar initiativ och egen drivkraft. Tjänsten är en tillsvidareanställning och placerad på vårt kontor vid Medborgarplatsen i Stockholm där du blir en del av den koncerngemensamma ekonomifunktionen som servar alla byråer.
I rollen som ekonomiassistent inom Accounts Payable är du ansvarig för att hantera inkommande fakturor och att matcha dessa mot order samt avstämning och utredning. Du tillhör ett team på 13 personer, varav fyra inom din avdelning på AP som du jobbar närmst. Du rapporterar till din chef och kollega Marie (Finance Director). Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från arbete på en ekonomiavdelning, alternativt är i början av karriären och vill utvecklas tillsammans med våra erfarna och duktiga medarbetare. Då arbetsmängden varierar och en del arbetsuppgifter utförs under tidspress krävs det att du är strukturerad och har god prioriteringsförmåga. Vi söker dig som vill utvecklas inom ekonomi och i din roll hos oss på OMG. Det dagliga arbetet kommer bl.a. att innefatta:
Hantering av inkommande fakturor
Löpande kontakt med interna kollegor och leverantörer gällande fakturor
Omkostnader
Löpande bokföring
Betalningar
Utredning av mediadifferenser
Hantering av utlägg
Stämmer det här in på dig?
För att lyckas i rollen tror vi att du har ett stort intresse för siffror och är administrativt effektiv, noggrann med ett flexibelt arbetssätt. Lockas du av utmaningen att agera detektiv för att hitta en diff? Toppen! Vi behöver dig som är handlingskraftig, ansvarstagande och nyfiken där du söker lösningar på problem som uppstår i arbetet. Tjänsten innefattar daglig kontakt med interna kollegor och leverantörer vilket kräver god kommunikationsförmåga och samarbete. Vi söker dig som har en gymnasieutbildning inom ekonomi eller högre. Har du tidigare arbetat på en ekonomiavdelning är det starkt meriterande. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Vidare är du van att jobba i system och har lätt för att lära dig nya. Ett extra plus i kanten är erfarenhet av arbete i systemet Marathon.
Vi erbjuder dig
· 270+ härliga kollegor i Stockholm & Göteborg
· Attraktiva förmåner och ett himla kul jobb
· Möjlighet att arbeta på distans tre dagar/veckan
· Årliga fester, konferenser, träningsaktiviteter och AWs
· I vår flyttar vi vårt Stockholmskontor till ett helt våningsplan vid Slussen med panoramautsikt över vår vackra huvudstad
Vi hoppas att du vill bli en del av vårt team och ser fram emot att få in din ansökan senast 7 oktober. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista svarsdatum. För frågor om tjänsten, varmt välkommen att maila till Hanna Thelenius, Talent Acquisition Partner; hanna.thelenius@omnicommediagroup.com