Nyfiken HR-Generalist till Distributionsbolag

Nyfiken HR-Generalist till Distributionsbolag

Arbetsbeskrivning

En viktig uppgift som HR Generalist är att stötta verksamheten och underlätta för våra chefer att hantera personalrelaterade frågor. Likväl kommer du att utgöra en grundstomme i HR-teamet och arbeta med hela bredden inom HR i en verksamhetsnära organisation.

Då vi har flera förändringsprojekt på gång är det också viktigt att du lätt kan anpassa dig till nya arbetssätt och bidra till att utveckla arbetet. Du bollar gärna frågor med kollegor och ser lösningar framför problem.

För att verka effektivt och verksamhetsnära i din roll kommer du ha ett nära samarbete både med våra chefer och arbetsledare men också samverkan med våra fackliga representanter och skyddsombud som är en utav våra viktigaste Key Partners i organisationen.

Som HR-Generalist ansvarar du för uppgifter som:

- Operativt HR-stöd till chefer främst i natt verksamheten inom vår Distribution och packsal.
- Stötta chefer i vårt systematiska arbetsmiljöarbete och tillsammans med övriga HR-kollegor utveckla våra rutiner
- Nära samarbete och stöd till HR Business Partners som ansvarar för uppföljning och strategiskt HR-stöd till verksamheten.
- Löpande HR-administration och uppdatering i HR-system
- Utveckling och uppdatering av Personal- och chefshandbok, Onboarding och liknande informationsmaterial.
- Stöd till medarbetare vid inkommande ärenden till HR
- Rekrytering av kollektivare och en drivande roll inom semester rekrytering
- Ta fram nya och uppdatera befintliga policys och processdokument inom HR.
- Själv initiera och även vara delaktig i olika projekt med kollegor både i teamet och i resten av verksamheten

I rollen som HR Generalist rapporterar du till HR-chefen och är en del av ett HR-team med sju andra kollegor.

Vad gör vi bra och vad är våra utmaningar

För att hitta en medarbetare som inte bara trivs i rollen utan även i organisationen vill vi här ge inblick i några av de lärdomarna vi tar med oss från vår senaste medarbetar undersökning bland tjänstepersoner.

- Vi är en engagerad och effektiv organisation med stor respekt för våra kollegor.
- Vi är en organisation med effektiva team som behöver blir bättre på att samarbeta inom och team emellan.
- Vi söker mer tydlighet i arbetet men känner trots detta att vi har förutsättningar för att göra ett bra arbete.
- Våra chefer kan titulera sig ledare och ingjuter trygghet i sina team men kan ge mer regelbunden feedback.
- Det finns goda förutsättningar för att kunna ventilera åsikter inom arbetsgruppen samtidigt som vi inte är fria från konflikter med negativa utfall.
- Planering, tydlighet och förutsättningar är både styrkor och svagheter - lära av varandra?
- Vår psykosociala arbetsmiljö är överlag god men behöver ses över.

För att lyckas och trivas i rollen som HR generalist söker vi dig som är en trygg och ödmjuk person som ser högt i tak och en rak och tydlig dialog som självklarheter på arbetsplatsen. Du trivs i ett arbete där du stöttar både organisationens chefer och dina kollegor med problemlösning.

Vi tror också att du gillar att jobba flexibelt och värdesätter att du själv kan anpassa dina arbetstider. Vissa perioder är stressigare än andra så du bör kunna planera ditt arbete självständigt och strukturerat. Du har ingenting emot att arbeta ”högt och lågt” och förstår vikten av noggrannhet när det kommer till administrativa uppgifter.

Krav:,

- Kandidatexamen inom Personal- och arbetslivsfrågor eller motsvarande erfarenhet.
- 2-5 års arbetslivserfarenhet inom HR
- Engageras av att göra det svåra enkelt.
- Bekväm i en digital miljö.
- Goda kunskaper i svenska och engelska

Meriterande:

- Erfarenhet från G-Suite.
- Erfarenhet av logistik/distributions verksamhet.

Vårt erbjudande

Tjänsterna är en tillsvidareanställning där vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Arbetstiden är flexibel och du bestämmer själv hur du prioriterar din tid. I utbyte ber vi dig att prioritera gemensamma stunder och en paus lite då och då eftersom vi ser att gemenskap och pauser är en viktig faktor till ökat välmående och engagemang. Vi ser det som en win-win!

Förmåner såsom försäkring, tjänstepension och en marknadsmässig lön är en självklarhet för oss. Vi erbjuder en morgontidning till frukost myset, en mängd rabatter både inom och utanför Bonnier News, mycket skratt på jobbet och en ledningsgrupp som ringat in kompetensutveckling och ökat engagemang som key activities i vår strategi. Poolbil finns att använda i tjänsten då resor inom vår geografi kan förekomma.

I denna process arbetar vi med löpande genomgång av ansökningar och kan därför komma att kalla till intervju innan sista ansökningsdag. Tillsättning sker enligt överenskommelse.

Nim Distribution är ett lokalt distributionsbolag i västra Skåne. Ägare är HD-Sydsvenskan, del av Bonnier News. Vi distribuerar framför allt morgontidningar och andra tidningslika produkter. Paket och adresserade försändelser samt reklam och samhällsinformation når också sin mottagare via oss.

Nim Distribution i Skåne AB har verksamhet 24/7, 365 dagar och ansvarar för morgontidningsdistributionen i västra Skåne. Vi ser en växande efterfrågan på morgontidig distribution av e-handelspaket och andra produkter. Distribution av e-handelspaket bidrar positivt till en affärsmässig morgontidningsdistribution. Samtidigt utmanar en mer varierad produktmix nuvarande strukturer.

Hållbara logistik- och distributionslösningar är en av vår tids stora samhällsutmaningar. Utifrån våra ledord öppenhet, engagemang, integritet och affärsmässighet strävar vi efter att göra det svåra enkelt

Läs mer på www.nimdistribution.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nim Distribution
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 maj 2023
  • Ansök senast: 12 juni 2023

Liknande jobb


HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024

HR Business Partner

HR Business Partner

20 december 2024