Nyfiken IT-specialist till Samtrafiken i Stockholm

Nyfiken IT-specialist till Samtrafiken i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Dags att byta jobb? Var med och bygg upp vår IT-supportfunktion som IT-specialist hos Samtrafiken i Stockholm!

Gillar du tekniska utmaningar som kräver avancerad felsökning? Vill du dessutom vara med och göra Sverige till ett föregångsland inom hållbart resande? Hos Samtrafiken i Stockholm jobbar du med grön utveckling – vi gör det enklare för fler att åka kollektivt i Sverige! Här blir du en del av en modern organisation som tror på innovation och ny teknik. Välkommen till Samtrafiken som IT-specialist!

Vi erbjuder dig

Här får du jobba i en spännande roll med varierande arbetsuppgifter och många kontaktytor. Du får möjligheten att testa ny teknik för effektivisering och automation där generativ AI är ett kommande fokusområde hos oss. Våra medarbetare beskriver vårt företag som ett varmt och familjärt företag som uppmuntrar dig till att utvecklas och växa i din yrkesroll. Några av våra uppskattade förmåner är:

• Sex veckors semester (ingen övertids- eller restidsersättning)
• Sjukvårdsförsäkring (PrivatAccess Silver hos EuroAccident)
• Erbjudande om hälsoundersökningar med jämna intervall
• Föräldralön som i många fall är bättre än i kollektivavtalet
• Friskvårdsbidrag (5000kr/år)
• Ersättning för visst fritidsresande med kollektivtrafik
• Möjlighet att jobba hemifrån och att låna höj- och sänkbart bord, arbetsstol och arbetslampa för en bättre arbetsmiljö i hemmet

 

Det här gör du hos oss

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter att genomföra avancerad och djupgående felsökningar. Ärendena inkommer från våra ägare och partners som är användare av system för att söka och köpa resa. Här får du ta ägandeskap för varje ärende och en möjlighet att verkligen göra skillnad. Samtrafikens kunder dvs. våra ägare och partners står bakom huvuddelen av allt kollektivt resande i Sverige och tillsammans med dem kommer du vara en nyckelperson i felsökningsarbetet. Under 2024 utökar Samtrafiken sina tjänster och ansvar då bolaget introducerar en ny plattform. Detta innebär stora möjligheter för dig att vara med och påverka vägen framåt för vår tekniska support till våra kunder.

• Identifiera, analysera och lösa komplexa tekniska problem
• Ge service i världsklass och ha kontakt med interna och externa partners
• Ta emot och registrera ärenden i Jira
• Utveckla och effektivisera processen kring support och incidenthantering
• Hantera support och utbildning kring Samtrafikens tjänster gentemot våra partners

Ditt team och arbetsplats

Samtrafiken har cirka 50 anställda och ditt närmaste team består av tre andra kollegor som du kommer ha daglig kontakt med. Du kommer också jobba nära incidentansvarig, systemutvecklare, tjänsteansvarig och förvaltningsledare. Din närmaste chef kommer vara leveranschef Madelene Hjelte.

Kulturen i teamet, som i Samtrafiken i övrigt, präglas av en familjär stämning och där vi ser till att ha roligt tillsammans. Vi bryr oss om varandra, hjälper varandra att utvecklas och det finns en genuin omtanke om personalen. Våra kärnvärden är: expertis att lita på, proaktivitet i samverkan och inkluderande gemenskap.
Centralt i Stockholm, vägg i vägg med Stockholms Centralstation, hittar du vårt kontor. Vi arbetar från kontoret och på distans – du avgör till stor del fördelningen samtidigt som det alltid är verksamheten som styr. Vi har rullande beredskap en vecka i månaden med inställelsetid på 1h.

Mer om dig

Du har ett stort tekniskt intresse med god förståelse för IT-system och API:er. Du har en relevant eftergymnasial utbildning eller relevant arbetslivserfarenhet. Du har en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Det är meriterande med intresse eller erfarenhet av för Generativ AI och kollektivtrafikbranschen.

För att trivas i rollen gillar du att analysera och gå på djupet för att hitta lösningar till tekniska problem. Du jobbar gärna tillsammans med andra för att nå resultat och tar dig an nya projekt med nyfikenhet och stort engagemang. Du har förmåga att ta ett helhetsperspektiv och tar initiativ. Vidare söker vi dig som vill vara med och utveckla vår IT-supportfunktion och därmed vågar testa nya lösningar och inte ger upp när du stöter på hinder utan inspireras av utmaningen och ser det som en möjlighet att lära dig nytt och utvecklas.

Välkommen med din ansökan!

Så här får vi kontakt
Detta är ett konsultuppdrag där du antingen blir anställd av oss på Ada Digital eller anlitas som underkonsult, beroende på vilken lösning som passar dig bäst. I tillsättningen strävar vi efter att ge dig en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Och vi vill veta mer om dig och din potential! För att ansöka behöver du inte bifoga några dokument. Skriv istället en kort motivering och bifoga din LinkedIn-profil. Urval kommer sker löpande och uppdraget kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juli 2024
  • Ansök senast: 21 augusti 2024

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024