OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Herenco
Herenco är ett Jönköpingsbaserat familjedrivet ägarbolag i fjärde generationen som funnits i
154 år. Genom omsorgsfulla förvärv skapar, utvecklar och förädlar man företag
och varumärken. Herenco finns till för at ständigt skapa en framtid för sina
medarbetare, för nästa generations entreprenörer och för samhällen man verkar
i. Koncernen består idag av 42 bolag som befinner sig i Sverige och på flertal orter utanför Sveriges gränser inom flera olika branscher.
Utmaningen
Herenco IT:s uppdrag är att förse koncernens samtliga bolag med tjänster inom IT-säkerhet, kommunikation och plattformar som Microsoft 365.
I din roll som Junior IT-support kommer du att ta emot ärenden via mejl, telefon och chatt som inkommer till servicedisken dagligen från de olika bolag inom Herenco koncernen. Genom rätt prioritering och kategorisering kommer du att hantera olika typer av ärenden för koncernens samtliga bolag, både inom och utanför Sveriges gränser.
Ärenden kommer att variera och vara på olika nivåer, allt från enklare ärenden som till exempel bortglömda lösenord till lite mer avancerade ärenden som kräver att man teamar upp sig med någon av sina fem kompetenta kollegor som finns i teamet eller åker ut och besöker företaget på plats.
- Felsökning av nätverk
- Installation av program
- Kontohantering
- Telefoni
- Dokumentation
Du kommer främst att supporta dina användares hårdvara så som datorer, surfplattor, skrivare och telefoni. I vissa fall kommer du även ha kontakt med de leverantörer Herenco använder för sin hårdvara för att lösa ärenden på ett bra och effektivt sätt.
Herenco är måna om att deras nya medarbetare får rätt förutsättningar för att komma in i sitt arbete och kommer därför att erbjuda en omfattande introduktion av supporten men också av samtliga företag i Herenco koncernen.
Du omges av trygga och professionella kollegor som kommer lära upp och förse dig med de kunskaper som krävs för rollen.
Vem är du?
Vi ser gärna att du har följande kvalifikationer...
- Gymnasiekompetens
- Engelska och svenska i tal och skrift
- Datavana
- Körkort B
Störst vikt kommer vi att lägga vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du är en person som är i starten på din karriär, tycker om teknik är nyfiken och ambitiös.
Du är serviceminded och har ett pedagogiskt tillvägagångsätt. Du är öppen, social och van att kommunicera med människor på olika nivåer och har lätt för att knyta kontakter. Vidare ser vi gärna att du är lösningsfokuserad, prestigelös och vågar ta för dig, allt för att hjälpa dina kunder på bästa sätt.
Meriterande om...
Du har tekniks kunskap via utbildning eller arbetslivserfarenhet.
Placeringsort: Jönköping
Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot din ansökan!