OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Vill du ha ett roligt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter? Vill du bli vår nya lagspelare i ett team som präglas av framåtanda, generositet och prestigelöshet?
Nu har du chansen då Landskrona stad söker en nyfiken och affärsmässig upphandlare med kunskap och erfarenhet av varu-och tjänsteupphandlingar! I den här rollen får du vara med och skapa mervärde i stadens fortsatta utveckling och bidra till samhällsnyttan. Läsa mer här nedan och sök gärna tjänsten redan idag!
Tjänsten är en fast anställning hos Landskrona stad och rekryteringen sköts av Dreamwork.
Om verksamheten
Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök.
I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas.
Vad erbjuder vi?
Som upphandlare i Landskrona Stad kommer du att både självständigt och i team ansvara för hela upphandlingsprocessen, allt från inledande behovsanalys och diskussion med beställare till upprättande och uppföljning av avtal. Allt med verksamhets- och affärsfokus. Vi arbetar kategoriindelat vilket innebär att du kommer ha ansvar för en eller flera specifika kategorier. Men självklart stöttar vi varandra när och där det behövs. Det innebär att uppdragen är av skiftande karaktär och omfattar många spännande och intressanta områden.
Du kommer även även att stödja och vägleda stadens beställare i inköps-, upphandlings- och avtalsfrågor, medverka vid informations- och utbildningsinsatser samt övriga på enheten vanligtvis förekommande uppgifter.
Just nu genomförs en stor förändringsresa med bland annat kategoristyrt arbetssätt och införande av e-handel. Denna förändringsresa fortgår och vi ger dig möjlighet att medverka och utveckla processerna inom upphandling och inköp. Denna utveckling kan också innebära nya ansvarsområden i framtiden.
Mer om tjänsten
Du ingår i ett team med nio kollegor och rapporterar till inköps- och upphandlingschefen. Vi strävar efter ett gott samarbetsklimat och en hög serviceanda där den goda affären är i fokus.
Inköp- och upphandlingsenheten är en del av ekonomiavdelningen som utgör stab till stadsledningen, tillhandahåller stöd till verksamheter i form av inköps- och upphandlingskompetens, samt levererar tjänster till förvaltningar och kommunala bolag. Vi har en central plats med mycket kontakter i vår organisation. Detta gör vårt arbete komplext, dynamiskt och spännande.
Din profil
Du har eftergymnasial utbildning inom inköp/ekonomi/juridik eller annan relevant inriktning eller så har du skaffat dig motsvarande kompetens genom längre arbetslivserfarenhet.
Du är serviceinriktad, affärsmässig och lyhörd inför verksamheternas behov.
Du bör vara nyfiken och ha initiativkraft samt har ett intresse för utveckling och förändring.
Du trivs i en ledande roll och har ett förtroendegivande sätt och lätt för att skapa goda samarbeten och relationer både inom och utanför organisationen. Du delar även gärna med dig av erfarenheter och kunskaper till andra. Du har förmåga att självständigt prioritera och driva dina projekt framåt. Du agerar lösningsinriktat och tar ansvar för hela upphandlingsprocessen.
Du är noggrann, har en god analytisk förmåga och på ett tydligt sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Som kommunens representant gentemot leverantörer har du ett affärsetiskt och opartiskt sätt.
Givetvis är du även engagerad och har ett uppriktigt intresse för inköps- och upphandlingsfrågor för att aktivt kunna delta i utvecklingsarbete.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande är tidigare erfarenhet av:
• att yrkesmässigt deltagit i en hel upphandlingsprocess enligt LOU som upphandlare eller anbudsgivare
• kategoribaserat arbetssätt
• utveckling och effektivisering av e-handel
• Spendanalys
Ansökan
Tycker du att detta låter intressant söker du tjänsten via vår hemsida Dreamwork.se, sök gärna omgående då vi arbetar med ett löpande urval. Har du frågor kan du kontakta rekryteringskonsult Mahlin Granelli Glyré på telefon 0703774539 eller mail mahlin.glyre@dreamwork.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09