OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du i början av din karriär inom ekonomi och vill jobba med såväl stort som smått? Vill du jobba i ett företag med högt i tak och härlig stämning? Ja, då är det precis dig vi söker! Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent hos Bergendahls El kommer du att få jobba väldigt brett. Du jobbar tillsammans med tre kollegor och tillsammans med ekonomiansvarig ansvarar ni för att stötta organisationen i administration och då främst inom ekonomi. Som ekonomiassistent kommer du att omges av en bred kompetens och kommer ha bra stöd i början. Det är samtidigt viktigt att vara ansvarstagande och ha ett öppet sinne för att lyckas på bästa sätt.
Bland arbetsuppgifterna finner du bland annat:
- Löpande bokföring
- Leverantörsreskontra
- Löneberedning
- Månadsbokslut
Om företaget
Bergendahls El- koncernen består av sju olika bolag, du kommer att för denna tjänst jobba hos moderbolaget Bergendahls El Gruppen AB. Företaget grundades redan 1909 och har under åren byggt upp ett gediget och mångsidigt kunnande inom elteknik- och säkerhetsområdet. Stora delar av ägarna är aktiva i bolaget vilket skapar en platt organisation med högt i tak och en trevlig stämning. Som medarbetare känner du dig sedd och välkommen och som ekonomiassistent har du ett varierande och roligt jobb!
Din profil
Vi tror att du är en driven och ansvarstagande person. Du är jordnära och trivs bra med variation och bredd i dina arbetsuppgifter. Du vågar ta för dig och ser lösningar istället för problem.
Skallkrav:
- Eftergymnasial utbildning, YH, Högskola eller universitet.
- Relevant erfarenhet eller praktisk erfarenhet av ekonomiarbete
- Svenska i tal & skrift
Meriterande:
- Erfarenhet av elektrikeravtal
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Start: maj eller överenskommelse
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Ort: Göteborg
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Lindgren
Gorjana Dubovina
0704 44 97 84
Ida Lundblad
0707-66 19 76
Gustaf Hesslegård
Linn Hansson
Ineta Broxe
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Tobias Lindgren
0735 - 16 89 97
Patrik Gustavsson
Caroline Stjerna