OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag som funnits sedan 2003 och vars vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar såväl våra drygt 700 konsulter och oss cirka 80 internt anställda som alla våra kunder och kandidater. Vi arbetar med uppdrag och rekryteringar inom flera områden, bland annat IT, ekonomi, administration, kommunikation och HR.
Till vårt huvudkontor vid Slussen i centrala Stockholm söker vi nu en ny kollega. Denna gång är det till ekonomiavdelningen som i dagsläget består av en ekonomichef, en redovisnings- och löneansvarig, en ekonom samt en ekonomiassistent.
I rollen som redovisningsekonom ingår du i en av verksamhetens mest centrala servicefunktioner som ger internt anställda såväl som kunder, konsulter och leverantörer service i världsklass. Rollen är bred då ni på avdelningen tillsammans ansvarar för hela redovisningsflödet från fakturering, kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring till bokslut, skatter, moms och även lönekörning för samtliga anställda, konsulter och underkonsulter. Vi har många kunder och konsultlösningar med unikt utformade avtal som du kommer att få sätta dig in i och detta samt lönehanteringen kommer att utgöra en stor del av din roll.
Är du vår nya kollega? I så fall tror vi att du är en tydligt grupporienterad person som med en särpräglad ödmjukhet, tålamod och pedagogisk förmåga snabbt kan skifta fokus från att utreda en diff i bokföringen till att förklara för en kollega hur denne fyller i sin kostnadsersättning på rätt sätt eller ta emot ett samtal från en kund som fått en påminnelse. Vi tror att du tycker om att få arbeta med och se helheten och få en stor förståelse för verksamheten och se vad som driver den framåt, såväl som att vara med och utveckla rutiner, processer och arbetssätt.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Kravprofil
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet
• Några års erfarenhet av brett redovisningsarbete, exempelvis som redovisningsassistent eller redovisningsekonom
• Intresse för löneadministration
• Intresse för att bygga egna dokument, mallar, modeller i Excel
• Prestigelös, ödmjuk, tålmodig, vänlig, samarbetsorienterad
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift
Meriterande
• Erfarenhet av löneadministration, inklusive kunskap om olika kollektivavtal mm
• Tidigare skapat egna formler, modeller mm i Excel
Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Är du en ekonom med några års erfarenhet av brett redovisningsarbete? Gillar du att hjälpa människor, är pedagogisk och trivs med att förklara ekonomiprocesser och svara på frågor? Är du en lagspelare som alltid vill lära dig mer och utvecklas? Bra – då behöver vi dig här hos oss på vår ekonomiavdelning, vi lovar att du inte kommer att ha tråkigt i en minut!
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 90 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 15641EH i ämnesraden.
Kontakt
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se