OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Vinsta grundskola består av två enheter, Östra och Västra och ligger i Vällingby i västra Stockholm.
Skolan är en kommunal F-9 skola med ca 1050 elever fördelade med årskurserna F-5 på Östra och årskurserna 4-9 på Västra. Vi är organisatoriskt indelade i stadier vilka leds av biträdande rektorer. Skolan har hälsa och digitalisering som fokusområden och är under ständig utveckling för att på bästa sätt bidra till en ökad måluppfyllelse. Är du en person som är strukturerad, relationsfokuserad och brinner för pedagogisk utveckling, då är du helt rätt person för oss och vi för dig! Vinsta grundskola är lätt att ta sig till både med bil, kollektivt och ligger nära flera stora grönområden.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Nyckelperson/resurspedagog till Vinsta grundskola Västras särskilda undervisningsgrupp Kompassen (åk 4-9). Du kommer att arbeta med totalt 16 elever som alla har åtgärdsprogram och är placerade i en särskild undervisningsgrupp.
Vi söker i första hand en person med pedagogisk utbildning och erfarenhet av arbete med elever i behov av särskilt stöd, inom t.ex. grundskola, förskola, grundsärskola eller liknande.
Du ska vara nyfiken och öppen för att lära nytt, lyhörd för elevers behov, ha ett professionellt förhållningssätt samt vara skicklig i att kommunicera med både elever, föräldrar och kollegor.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kvalifikationer
Pedagogisk utbildning är meriterande, men inte ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Socialpedagog eller elevassistent är till exempel meriterande.
Samarbetsförmåga är viktig. I Kompassen arbetar tre lärare och tre resurser och samarbetet i gruppen är viktig. Alla elever har olika behov och scheman vilket gör att förutsättningarna kan förändras ofta.
Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.