OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs Stads Leasing AB (GSL) skall svara för Göteborgs Stads sammantagna behov av miljösmarta fordon, maskiner och varutransporter samt framtidens innovativa lösningar inom området. Detta ska göras genom operationell eller finansiell leasing. Vi ska också svara för stadens behov av leasing av lös egendom genom att erbjuda enkla, begripliga och kostnadseffektiva leasingavtal inom finansiell leasing. Bolaget ska dessutom stödja stadens förvaltningar och bolag vid avyttring av anläggningstillgångar.
GSL består av totalt fyra affärsenheter med 80 medarbetare som totalt omsätter närmare 800 mkr. Vi bidrar till en hållbar stad genom att minska stadens kostnader och påverkar stadens verksamheter till att göra miljökloka val gällande leasing och varutransporter. Vi har just nu ett av Sveriges mest spännande miljöuppdrag, att göra stadens fordonsflotta fossilfri senast 2023.
ARBETSUPPGIFTER
Är du driven, engagerad och proaktiv, och brinner för att stötta en organisation i förändring? I så fall är du kanske vår nya kommunikatör!
Vi söker en kommunikatör som tillsammans med kollegorna på Enheten för IT, kommunikation och utveckling, ska jobba med kommunikation som stöttar hela bolagets mål och aktiviteter inom vår kärnverksamhet. Du kommer att vara med att utveckla och genomföra intern och extern kommunikation, i såväl förvaltande uppdrag som i utvecklings- och förändringsarbete.
Uppdraget innebär ett mångsidigt kommunikationsarbete med både operativa och strategiska uppgifter under eget ansvar och i nära samarbete med chef och kollegor i olika team. Som kommunikatör kommer du bland annat att genomföra projekt, möten samt utbildnings- och informationsinsatser. I arbetet ingår också löpande kommunikationsarbete så som uppdateringar i sociala medier, webbplats och intranät.
Du kommer att ha en ledande roll i införandet av den nya stadengemensamma kommunikationsplattformen, och vara GSL:s redaktör för interna och externa webbplatser och nyhetsbrev. Även kriskommunikation kommer ingå i dina arbetsuppgifter.
KVALIFIKATIONER
Du har relevant högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap, eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har några års erfarenhet av att arbeta som kommunikatör, gärna i offentlig sektor. Du har god erfarenhet av att planera, genomföra och utvärdera större kommunikationsinsatser och är trygg med att utbilda och stötta grupper inom kommunikation.
Du har också goda kunskaper i Office, och InDesign och gärna andra program för kommunikation, layout och redigering. Du är en skicklig skribent med digital kompetens.
Som person är du engagerad, serviceinriktad och får saker gjorda. Du trivs med att vara självgående och tar eget ansvar för ditt arbete. Du är en kommunikativ och strukturerad person som har förmåga att skapa goda relationer och tycker om att samarbeta och samverka, och du trivs i en varierande arbetsroll.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper som vi anser är värdefulla för uppdraget.
Tillsvidareanställning (vi tillämpar provanställning)
Intervjuer planeras till vecka 2 och 3