OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi letar efter duktiga supporttekniker som brinner för IT och teknik! Vi arbetar med allt från lokala, dynamiska bolag till internationella koncerner – vilket ger dig som konsult en unik möjlighet till varierande utmaningar inom ditt kompetensområde. Vänta inte med din ansökan, vi arbetar löpande med urval inför kommande behov!
Om tjänsten
Som supporttekniker arbetar du som problemlösare av IT-frågor, alltid med största fokus på användaren. Du kommer arbeta med 1st line, där du sitter antingen hos uppdragsgivaren eller är ute och arbetar i användarnas miljöer. Oavsett i vilken roll du arbetar kommer din vardag att vara fartfylld där du kommer få använda dig av din tekniska förmåga. Arbetsuppgifterna inkluderar support främst genom telefon och mail. Generellt arbetar du inom något eller flera av nedanstående områden:
• Ärendehantering
• Felsökning
• PC-support
• Windows
• Mailklienter
• Active Directory
• Skrivare och kringutrustning
• Mobilitet
• Nätverk
• Dokumentation
• SLA
Vem är du?
Vi letar efter dig som brinner för IT och som alltid strävar efter att ge bästa service! Du har en gymnasieutbildning inom IT och det är inte krav på arbetslivserfarenhet, då det viktigaste för att vara framgångsrik i rollen är dina personliga egenskaper, nyfikenhet av att lära sig och ett brinnande tekniskt intresse! Det är meriterande om du även har en eftergymnasial utbildning inom IT (support, nätverk, system, drift), gärna YH/KY med LIA-erfarenhet. Det är mycket meriterande om du har befintlig erfarenhet inom servicedesk, helpdesk eller liknande roller.
Det är bra om du har kännedom inom ärendehantering, felsökning, Active Directory, Windows 7/10, Basic Nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP, Router/Switch, Proxy). Ytterligare tekniska kompetenser kan vara mycket meriterande beroende på specifikt uppdrag – var noggrann med att notera dina specifika kompetenser och erfarenheter i din ansökan!
Som person är du positiv och mycket serviceinriktad, du är lyhörd och drivs av en stark vilja att hjälpa och stötta användare. Du är uthållig och är både kreativ och metodisk i felsökningsarbetet. Du har lätt för att möta olika personer och har en pedagogisk förmåga i dialogen med användare.
Det är ett krav att du talar och skriver både svenska och engelska på flytande nivå.
Om verksamheten
IT-branschen är dynamisk och konstant föränderlig, det vet vi på Poolia IT. Därför värderar vi din kompetens och personliga egenskaper högt när vi anställer en konsult. Att få rätt person på rätt plats är vi specialister på och vi vet vikten av nytänkande inom IT-branschen för att kunna erbjuda lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Noren
Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk
Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson
Disa Fanto Börjesson
0766-775336