Nyfiken på att arbeta inom kundtjänst?

Nyfiken på att arbeta inom kundtjänst?

Arbetsbeskrivning

Vi på Uniflex söker ständigt efter nya medarbetare för kommande uppdrag inom kundtjänst. Uppdragen varierar beroende på kund och styrs utifrån kundens behov. Genom att söka denna tjänst visar du ditt intresse för att arbeta inom kundtjänst.

Om tjänsten
Våra kunder finns i Jönköping med omnejd och arbetsuppgifter och arbetstider kan variera beroende på kund.

Varför jobba som just kundtjänstmedarbetare?

En bra ingång i företaget:
Att jobba inom kundtjänst är ett bra sätt att komma in på ett företag och ett utmärkt sätt för dig att klättra uppåt i bolaget. Då det inte krävs någon tidigare erfarenhet har du möjlighet att utvecklas och bilda din egen roll som kundtjänstmedarbetare. Efter en tid som kundtjänstmedarbetare har man möjlighet till att nå andra positioner inom företaget, så som team leader, utbildare eller fokusera på försäljning.

Olika typer av kundtjänst:
Det finns olika typer av kundtjänster, och det kan finnas bra ingångar för dig att testa på vad som passar dig bäst. Det finns både de kundtjänster som fokuserar på utgående kundkontakt när du själv tar kontakt med kunden, och även ingående kundkontakt där kunden själv kontaktar kundtjänsten. Om man i framtiden vill testa på andra typer av kundtjänst, så är en kundtjänst utan krav på tidigare erfarenhet alltid en bra ingång!

Varierande arbete:
Som kundtjänstmedarbetare är det många olika typer av arbetsuppgifter, vilket gör det roligt då det blir varierande och lärorikt. Man arbetar både mot gemensamma mål i grupp, vilket är väldigt givande och kul då man kan peppa och stötta varandra. Sen jobbar man även mot individuella mål där man strävar efter att nå sina personliga mål, vilket är otroligt utvecklande!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Arbetsuppgifter som förekommer som kundtjänstmedarbetare är:
- Inkommande samtal från kunder
- Besvara frågor via mejl/telefon
- Ge kundsupport i ärenden och bra service
- Teknisk support
- Administrativa uppgifter kopplat till samtalen
- Försäljning och merförsäljning

Vem är du?
För att passa i rollen som kundtjänstmedarbetare är det viktigt att trivs och är bekväm att kommunicera med andra, både via telefon men också i skrift. Antingen har du flera års- erfarenhet inom service eller så är du i början av din karriär. Du har en naturlig känsla för service, är självgående och trivs med att arbeta med försäljning.

Övriga krav är
- Gymnasiekompetens
- Svenska och engelska i tal och skrift
- God social kompetens


Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar.

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:

• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lina Haynes

Jonas Edberg

Emelie Willman

Lovisa Dahlqvist

Jennie Karlsson

Magnus Lantz

Jakob Roos
0708-146462
Eleonore Tapio

Silje Bergström Tronsmoen

Tina Häggström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uniflex Sverige AB
  • 3 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 november 2022
  • Ansök senast: 22 november 2022

Besöksadress

Stationsgatan 1
None

Postadress

Arenavägen 57
Stockholm Globen, 12107

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024