Nyfiken på teknik, felsökning & kundkontakt? Sök till Supporttekniker!

Nyfiken på teknik, felsökning & kundkontakt? Sök till Supporttekniker!

Arbetsbeskrivning

Har du koll på hur internet fungerar och gillar att lösa tekniska problem? Gillar du att prata med olika typer av människor och mår bra av att hjälpa dem vidare?
Då ska du läsa vidare om den här möjligheten hos omtyckta Oderland Webbhotell!
Som supporttekniker hos Oderland tar du självständigt emot företagskunders tekniska problem och hjälper dem vidare. Du jobbar främst med telefon och mail men också via chatt. Du är något av en detektiv - från att nysta i kundens upplevda problem till relevant felsökning, eventuella kontakter med externa leverantörer och, i de flesta fall, att leverera en fungerande lösning på problemet. Målet med ditt arbete är att på ett pedagogiskt sätt leda kunden vidare och ge ett bra bemötande hela vägen, oavsett tekniskt problem och oavsett kund. På så sätt bidrar du till teamets fina arbete med att bibehålla Oderlands nöjda kunder.
På Oderland finns ingen "first line" utan alla supporttekniker lär sig och utvecklas kontinuerligt. Du kommer hantera många olika typer av ärenden, från fakturor till debugging i linuxmiljö. Det är därför bra om du trivs med varierande arbetsuppgifter, både enklare och lite svårare ärenden. De flesta ärenden eskaleras inte utan hanteras från början till slut på supporten.
För dig som är nyfiken på teknik och är öppen för att lära dig mer finns goda möjligheter att utvecklas tillsammans med oss. Under upplärningstiden kommer du att ha en mentor som hjälper dig att komma in i arbetet och utvecklas.
Supportteamet består av 10 personer som stöttar varandra och är stolta över sitt arbete.
Under provanställningen och upplärningstiden på 6 månader kommer du att arbeta på vårt kontor i centrala Göteborg. Därefter finns möjlighet att delvis arbeta remote. Vår support är öppen kl. 8-21 måndag-torsdag, kl. 8-19 på fredagar och kl. 10-15 på helger. Kvälls- och helgarbete fördelas jämnt i arbetsgruppen. Du kommer att arbeta ett kvällspass och två helgdagar ungefär var nionde vecka. Både kvällsarbete och helgarbete ger extra ersättning. Vi har 50% flex vilket innebär att det går att flexa under ca hälften av arbetstiden, d.v.s. den tid man inte är schemalagd i supporten.
Vi söker dig som har:
ett tekniskt intresse och förståelse med fokus på webbanvändning
goda kunskaper i svenska både muntligt och skriftligt
goda kunskaper i engelska både muntligt och skriftligt

Det är meriterande, men inget krav, om du även har:
1-2 års erfarenhet av att arbeta som supporttekniker
kunskap inom programmeringsspråket PHP
kunskap i operativsystemet Linux
kunskap inom webbutveckling
kunskap inom WordPress, CMS
kunskap inom nätverksteknik

Som person har du:
god social förmåga som gör att du bemöter olika typer av kunder på ett bra sätt och att du på ett pedagogiskt sätt leder kunden vidare. Du kan även sätta gränser på ett bra sätt när det behövs
god problemlösningsförmåga som gör att du på ett nyfiket sätt analyserar kundens problem och undersöker olika tekniska lösningar som tar dig och kunden fram till målet
god förmåga att prioritera - du har förmåga att se helheten och kan bedöma vad som är viktigast just nu i ditt arbete och kan balansera kvalitet och kvantitet på ett bra sätt
en prestigelöshet som gör att du ber om hjälp vid behov, du vågar tänka att du kan ha fel och är öppen för att lära dig nya saker
respekt och förståelse för att kundinformation är känslig och hanterar kundinformation med försiktighet

Känner du igen dig i detta? Då kan du vara den vi söker!
Varmt välkommen med din ansökan!


Det här är Oderland
Oderland är ett av de ledande webbhotellen i Sverige. Vi erbjuder serverlösningar i olika former, från webbhotell till managed samt skräddarsydda serverlösningar för enterprise-kunder.
Vi har funnits sedan 1998 och är idag ett av Sveriges mest rekommenderade webbhotell, inte minst inom WordPress-branschen. Vi sitter i nyrenoverade lokaler i centrala Göteborg, ett stenkast från Kopparmärra med 5 minuters avstånd till Centralstationen för dig som bor utanför stan. Dina nya kollegor består av både killar och tjejer i olika åldrar.
På kontoret hittar du bland annat en stor, välfylld kyl med dryck, frukost, frukt, biljard- och pingisbord och storbildsskärmar. Andra förmåner är pensionsförsäkring, extra sjukvårdsförsäkring och friskvårdsbidrag.
Oderland Webbhotell är en lyhörd och familjär organisation med mycket dialoger. Vi värdesätter mångfald och strävar efter att skapa en fantastisk arbetsplats där alla kan blomstra!
Anställningsform
Tillsvidareanställning. Inleds med 6 månaders provanställning.
Lön
Månadslön. Individuell lönesättning.
Rekryterande chef
Åsa Rosenberg
asa.rosenberg@oderland.se
Sista ansökningsdag
2024-11-13
Övrig information
Intervjuer är inplanerade att hållas i v. 48.
Denna rekrytering görs i samarbete med Strand Agency AB.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Oderland Webbhotell AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 oktober 2024
  • Ansök senast: 13 november 2024

Postadress

Östra hamngatan 50B
Göteborg, 41109

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024