OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att de snart 100 000 kommuninvånarna ska trivas och utvecklas. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden.
Servicekontoret bidrar till en bättre vardag för kommunens invånare och verksamheter med tjänster inom bland annat invånarvägledning fastighets- och verksamhetsservice, måltider, I och fordon.
ARBETSUPPGIFTER
Tycker du att det är fint att vara nyfiken? Då passar du in hos oss på Halmstad direkt, Halmstads kommuns kontaktcenter. Vi gillar när besökare, halmstadsbor och företagare får svar på sin fråga och hjälp med sitt ärende. Målet är att våra kunder ska få hjälp oavsett om de väljer att kontakta oss via mejl, sociala medier, telefon eller besök.
Vi är idag 32 medarbetare som alla har samma engagemang och känsla för service som vi hoppas du har. Vår arbetsplats är placerad i Rådhuset vid Stora torg i Halmstad. Här arbetar vi i ett behagligt öppet kontorslandskap med väl anpassade arbetsytor för våra arbetsuppgifter. Vi arbetar i tre svarsgrupper med fokus på olika kommunala verksamheter i varje grupp. En presentation av de kommunala verksamheterna hittar du på www.halmstad.se.
Som servicevägledare ser du lösningar istället för problem. Du är lyhörd för vad kunden frågar efter och har ett positivt sätt att bemöta kund. Du kommer arbeta i någon av våra svarsgrupper. Vi hjälper varandra mellan svarsgrupperna för att kunden inte ska ha lång väntetid för att få hjälp och för att vår verksamhet ska vara så effektiv som möjligt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett mycket stort intresse för att ge bästa möjliga service och bemötande till våra kunder. Du vill hjälpa till att förbättra servicen till våra kunder, tycker det är roligt att lära nytt och är öppen för verksamhetens utveckling.
Du tycker om att prata i telefon och har mycket goda kunskaper i att använda dator och system som hjälpmedel. Du är snabb och säker i skrift på tangentbord och har en god förmåga att uttrycka dig tydligt i både tal och skrift på svenska och engelska. Du har också erfarenhet av att arbeta med service och tycker det är det roligaste som finns.
Har du högskoleutbildning så är det bra. Om du kan hantera andra språk som till exempel arabiska eller har tolkerfarenhet så är det meriterande för att arbeta som servicevägledare hos oss.
För att få anställning hos oss kommer du att genomgå ett servicetest med krav på godkänt resultat.
Servicekontoret eftersträvar att ha medarbetare med olika egenskaper, förutsättningar och livserfarenheter. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av servicekontorets framgångsfaktorer.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Helén Lövinger, kontaktcenterchef
035-139485
Catarina Eriksson, Bitr kontaktcenterchef
035-137367
Helén Lövinger, Verksamhetschef
035-139485