OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar ungefär 12 000 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem?
Vi på kontoret för samordning och internt stöd har hög kompetens inom kollegiet. Tillsammans tar vi ett brett ansvar för kvaliteten som gör skillnad på riktigt, från individ till kommunen som helhet. Hos oss får alla möjlighet att utvecklas och växa i sin roll i takt med att kommunen växer. Vi tar beslut med stort engagemang, baserat på verkligheten för ett livsavgörande arbete!
Vill du utvecklas i en ung, liten och dynamisk kommun med korta beslutsvägar - där det är just din och dina kollegors gemensamma insats som gör skillnad i vardagen hos våra invånare - hör av dig till oss!
Nykvarns kommun söker en kommunsekreterare till kontoret för samordning och internt stöd. Du kommer att ingå i kansliavdelningen som utöver kommunsekreterare har funktioner för nämndsekretariat, kommunarkiv, registratur, hållbarhet och utredning.
Nykvarns kommun söker kommunsekreterare
Arbetsuppgifter
Som kommunsekreterare har du en nyckelroll inom kommunen. Ditt uppdrag bidrar tydligt till att kommunens beslutsfattande sker i enlighet med gällande lagstiftning. Du har en viktig funktion kring att samordna och bidra till en smidig och rättssäker ärendeprocess. Du bidrar till att utveckla våra befintliga processer och ger råd och stöd till övriga nämndsekreterare, förtroendevalda och förvaltningen.
Ditt uppdrag inkluderar:
Sekreterarskap och administration inom kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, styrelsen för kommunkoncernen och andra beredande politiska organ.
Kvalitetsgranskning av beslutsunderlag samt ge stöd till förvaltningen och förtroendevalda.
Rådgivning till handläggare och chefer i ärendehantering.
Utveckling av effektiva arbetssätt och processer.
Bidra till god och effektiv service.
Du kommer att ha ett nära samarbete med kommunledningen, förtroendevalda och är en viktig nyckelperson inom kommunen. Arbetet sker i olika faser, både tillsammans med andra och även genom självständigt arbete. Då kommunen är i ständig utveckling och har ett brett och omfattande uppdrag kommer ditt uppdrag att utvecklas över tid, allt efter behov. Det är viktigt att du är flexibel och kan anpassa din roll och ditt arbete efter behoven.
Övrig information
Nykvarns kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar finska.
Kvalifikationer
Du behöver vara utvecklingsinriktad och bra på att analysera och kommunicera, både muntligt och skriftligt. Du behöver också vara en bra organisatör, serviceinriktad, flexibel och har förmåga att ta ansvar och arbeta självständigt. Som personliga egenskaper ser vi att du är stabil, självgående, serviceinriktad och har en positiv inställning. Du bör vara intresserad av att identifiera utvecklingsmöjligheter och arbeta professionellt och prestigelöst med verksamhetens behov i fokus.
Vi söker dig med en akademisk examen inom administration, offentlig förvaltning, juridik, statsvetenskap eller liknande. Du behöver ha erfarenhet av arbete som kommunsekreterare, nämndsekreterare eller liknande, liksom god kunskap om de lagar och regler som styr offentlig verksamhet. För att lyckas väl i rollen, så tänker vi oss att du är van att arbeta i digitala miljöer och har mycket goda kommunikationsfärdigheter på svenska, både i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Om du har erfarenhet av ovanstående inom kommun, region eller annan offentlig myndighet tror vi att du kan vara rätt person för att bli vår nya kommunsekreterare.
Ansökan
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Läs mer här
Vår hemsida
www.nykvarn.se