OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sedan starten 1851 har AB Nymans Ur 1851 varit ett familjeföretag och alltid strävat efter att erbjuda den mest professionella servicen, den mest exklusiva varumärkesportföljen och att överträffa kundernas förväntningar.
Bolaget är en av de mest kända återförsäljarna av exklusiva klockvarumärken i Sverige, med tre butiker i Stockholm och Västerås, en serviceavdelning och personal med expertkunskap.
Nu söker vi en säljare på heltid till KRONS som kan bidra med sin energi, driv och passion! Är du en flexibel person som brinner för att hjälpa kunder matcha sitt behov till en produkt? Ger du dessutom service i världsklass och vill vara en del av ett team i världsklass? Har du förmågan att inspirera och skapa goda relationer med människor? Då kanske du är den person vi söker!
Du kommer att vara ambassadör för de olika fantastiska varumärken som finns representerade i butiken och förväntas sälja dem med passion. Passionen genomsyrar ditt sätt att vara, både till kunder och till kollegor. För oss är kunskap, service och kundfokus nycklarna till framgång.
Vårt mål är att ständigt erbjuda våra kunder varumärken som förmedlar livsstilar, trender och känslor. Vi bygger starka relationer med våra kunder och förvaltar dem väl.
I rollen har du bland annat följande arbetsuppgifter:
- Sälja från hela butikssortimentet och därför också aktivt ta till dig kunskap och initiera din egen utveckling
- Maximera försäljningen genom att vid varje kundkontakt använda företagets process för kundbemötande och sälj
- Aktivit arbeta med och försöka nå de säljmål och KPIer som är uppsatta
- Vissa administrativa uppgifter enligt rutin och policy
- Arbeta för att skapa långsiktiga relationer med kunder som återkommer gång på gång tack vare att deras förväntningar överträffas
- Inspirera ”titt-kunder” till att bli köpande och återvändande kunder
För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du...
är en lagspelare som vet vad teamkänsla betyder och gör med resultat
är en framåtlutad och intresserad person
har en lösningsorienterad attityd och ser möjligheter istället för problem
visar genuinitet i allt du gör
tar initiativ till förbättringsmöjligheter, effektivisering och annat som kan hjälpa butiken att nå sina mål och bli en ännu bättre arbetsplats
är en mycket flexibel person som vill och kan ställa upp för butiken vid högsäsong och med kort varsel
Vi ser också att du…
har minst 2 års erfarenhet från butiksarbete inom retailbranschen och helst inom detaljhandel och lyxsegmentet.
har ett genuint intresse för klockor och smycken, gärna inom lyxsegmentet
talar och skriver svenska flytande och kan kommunicera väldigt väl på engelska både i tal och skrift
Vad kan AB Nymans Ur 1851 ge dig?
Du kommer att vara en del av ett team på totalt 9 personer där alla, oavsett roll aktivt arbetar för att skapa den bästa arbetsplatsen där man som medarbetare mår bra och utvecklas samt ger den bästa upplevelsen till våra kunder.
Varje individ förväntas ta ansvar för sina uppgifter och jobba aktivt med att utveckla sig själv och organisationen. Vi kallar det personligt ledarskap.
Bolaget kommer ge dig en spännande miljö att arbeta i med fantastiska produkter och ett team som är drivna mot framgång där alla ställer upp för varandra.
Vi är ett bolag som tror på respekt, samarbete och feedback för att skapa ett effektivt och harmoniskt arbetsklimat
Om tjänsten
Omfattning: Anställningen är tillsvidareanställning på heltid, med sex månaders inledande provanställning. Arbetet är förlagt på vardagar, kvällar och helger
Startdatum: enligt överenskommelse, omgående
Att söka…
Du ansöker genom portalen och lämnar med ditt CV samt personliga brev där du beskriver varför du är rätt person för rollen.
Kanske dyker rätt person upp snabbt och därför kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Intervjuer sker fortlöpande.
Varmt välkommen med din ansökan!