OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Avdelningen består av 8 personer med två huvudsakliga fokusområden; planering och schemaläggning av produktionsenheterna på raffinaderiet samt förbereda och möjliggöra leveranser. Det är fyra personer med rollen som Dispatch Planner men med olika huvudansvar.
Det här är en konsulttjänst med start så snart som möjligt och som löper till augusti 2023.
Arbetsplatsen ligger i Nynäshamn så det är ett stort plus om du bor i Stockholms södra regioner.
Vill du arbeta som Dispatch Planner hos NYNAS i Nynäshamn över sommaren?
Huvudansvar
I tjänsten kommer du att ansvara för planering och förberedelse av lastnings- och lossningsdokumentation för lastbilar och fartyg, inklusive tullklarering, för att uppnå ett smidigt logistiskt flöde till våra kunder. Detta kommer att innebära täta kontakter med kollegor inom försäljning, leveranskedja, laboratorie- och raffinaderiverksamhet samt med lastbilschaufförer, speditörer och oberoende besiktningsmän. Det finns även en jour där det krävs att en person finns tillgänglig för att utföra vissa uppgifter under nätter och helger under högst en vecka per månad och du förväntas vara en del av detta så småningom.
Kandidatprofil
Vi söker dig med gymnasieexamen som är serviceinriktad och strukturerad och som gillar att hålla ordning och reda. Du bör ha god sifferkänsla och kunna arbeta såväl i team som självständigt. Utmärkt kommunikationsförmåga på svenska och god engelska krävs samt en förtrogenhet med den vanliga programvara som behövs för kontorsarbete. Eftersom vi är ett mångkulturellt företag måste du kunna samarbeta väl med en mängd olika människor från olika bakgrunder och kulturer. Tidigare erfarenhet av liknande arbete är meriterande.
Vi erbjuder i sin tur en utmanande och tvärfunktionell tjänst med engagerade kollegor. Tjänsten är en heltidstjänst med arbetstid 07.00 - 16.00.
Inom Nynas AB:s svenska verksamhet tillämpar vi slumpmässiga alkohol- och drogtester
Erbjudande
Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.
Sök tjänsten idag!
Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Karin Andersson via e-post: karin.andersson@manpower.se . Sök tjänsten nu vi tillsätter den löpande.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Om Manpower
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.