Nystartad kundtjänst inom bygghandel söker sin första anställda

Nystartad kundtjänst inom bygghandel söker sin första anställda

Arbetsbeskrivning

Kan du dina verktyg och maskiner? Nu kan du bli den person som kommer att starta upp vår kunds kundtjänst. Är du en tålmodigt, verbalt flexibel person som älskar att verkställa dina egna ideér kan detta vara tjänsten för dig.

Dina arbetsuppgifter
Du tillsammans med en till person kommer att utgöra kundservice-avdelningen hos vår kund som levererar komplett maskin- och byggutrustningsservice för små och medelstora entreprenadbolag och installatörer. Till en början så kommer du att vara med och utforma avdelningen och strukturera upp ett bra arbetssätt. När väl allt är uppsatt så kommer du att arbeta i en ren kundtjänst-roll där du kommer att ta emot samtal, svara på mail samt chattmeddelanden. I denna roll så är din uppgift att rådgiva kunderna i sina köp samt supporta dem och hitta lösningar för just deras behov.

Om företaget
Kunden är ett nystartat bolag som tillhör en koncern inom byggbranschen. Verksamheten kommer att gå ut på att arbeta i en traditionell marknad med hjälp av automatiserade processflöden, avancerade logistiklösningar samt en anpassad systemstruktur för att synka flöden på ett effektivt sätt. Under slutet av 2019 samt början av 2020 kommer strukturen att sättas, processer definieras och teamet rekryteras. Under våren 2020 kommer bolaget att starta upp sin verksamhet och tack vare nytänk i en traditionell bransch expandera verksamheten i snabb takt. Planen är att gå ifrån att vara lokal aktör till nationell aktör inom första verksamhetsåret.


Din profil
Skallkrav:
- Teknisk kompetens inom byggmaskiner och verktyg
- Erfarenhet ifrån kundservice/call-center (byggbranshen)
- Systemvana

Meriterande:
- Praktiskt arbetslivserfarenhet ifrån bygghandel

Det är inte vem som helst som kan sätta upp en kundtjänst utan det krävs en person som verkligen trivs med att ta egna initiativ, har bra tålamod och verkligen vill göra det där lilla extra.

Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Start: Maj 2020
Ort: Upplands Väsby
Arbetstid: 7.30-22 (Skiftbaserat veckovis)

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 mars 2020
  • Ansök senast: 18 april 2020

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Utväcklande kundtjänstroll

Utväcklande kundtjänstroll

26 oktober 2024