OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Presentation
Vi söker en engagerad, positiv och medskapande Customer Service Manager till Euroflorists huvudkontor i Malmö. Du kommer att leda ett skandinaviskt team på 20 personer vars uppdrag är att ge support till våra e-handelskunder, företagskunder och floristerna i vårt nätverk. Euroflorist är ett internationellt företag vilket innebär att du också kommer att ha kontakt med engelskspråkiga kunder, kollegor och samarbetspartners. Du kommer att ingå i ledningsgruppen för hela bolagets Customer Service.
Arbetsuppgifter
Rollen som Customer Service Manager är perfekt för dig som älskar att jobba med människor och kommunikation och samtidigt har en tydlig strategisk ådra. Tillsammans med teamet jobbar du för att servicen håller högsta klass så att varje enskild kund och florist känner sig sedd och hjälpt. Med kundnöjdheten som största fokus ansvarar du för att balansera statistik och analys med ett med friskt nytänkande och en genuin förmåga att lyssna till kunders behov. Löpande kompetensutveckling av teamet är en självklarhet.
Arbetsuppgifter:
» Operativ, strategisk och ekonomisk planering för vår skandinaviska Customer Service
» Planera och optimera teamets resurser, speciellt under högsäsong
» Utveckla och förbättra teamets arbetsrutiner och processer
» Garantera att order- och ärendehantering håller högsta klass
» Utbildning och kompetensutveckling av och tillsammans med medarbetare
» Kommunikation med vår IT-avdelning kring system performance och IT-utveckling
» Kommunikation inom teamet och nära samarbete med andra team
Utbildning/erfarenhet
» Tidigare erfarenhet från liknande roll
» Erfarenhet av att formulera mål och jobba med måluppföljning
» Kunskaper och erfarenhet av strategisk planering kopplat till genomförande
» Förmåga att kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt både i skrift och tal på svenska och
engelska. Norska eller danska är ett extra plus.
Vem är du?
» Människokännare som drivs av att förstå och möta människor
» Inlyssnande person som bjuder in till medskapande och öppenhet i teamet och på arbetsplatsen
» Nytänkare som älskar utmaningar och drivs av att lösa problem
» Strukturerad och trovärdig med starka ledaregenskaper
Förmåner
Vad får du som medarbetare hos Euroflorist?
» En härlig stämning i ett team med engagerade och motiverade kollegor
» En arbetsplats där ingen dag är den andra lik och där du ständigt lär dig något nytt
» En spännande internationell miljö
» Stort utrymme för professionell och personlig utveckling
Företagsbeskrivning
Euroflorist är marknadsledande inom blomsterförmedling i Europa. Vi finns här för att hjälpa dig att få dina vänner, kollegor, nära och kära att känna sig glada, ihågkomna och uppmärksammade. Euroflorist var först med blomsterbud på internet 1995 och har idag ett nätverk med över 9 000 florister i 12 länder. Vi är ett dynamiskt företag med högt i tak och stort personligt ansvar.
Vår kunds hemsida
http://www.euroflorist.se/
Sluttext
Känns vårt uppdrag ”Att hjälpa våra kunder att göra sina nära och kära glada” helt rätt för dig?
Hör av dig genast!
Ansökan med ditt CV tillsammans med ett personligt brev. Gällande denna rekrytering samarbetar Euroflorist med Poolia, sök därför via Poolia.se. Eventuella frågor om uppdraget hänvisas till Customer Service Director, Katja Stålhammar, katja@euroflorist.com.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Noren
Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk
Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson
Disa Fanto Börjesson
0766-775336