Nytänkande Systemadministratör inom HR till Siemens

Nytänkande Systemadministratör inom HR till Siemens

Arbetsbeskrivning

Nytänkande Systemadministratör inom HR till Siemens

Great things never came from comfort zones!

Har du varit i din comfort zone ett tag och är redo att kliva ur den och känna på hur det är utanför? Är det nu det är dags att ta det där steget, att testa något nytt och få chansen att utvecklas?

Bra! 

Om du är redo att satsa på oss, så kommer vi att ge allt för att du ska få förutsättningar och möjligheter för att utmanas, lära och lyckas i rollen som systemadministratör hos oss på Siemens AB!

Om rollen:

Vi söker en engagerad kollega med stort hjärta och starkt driv som vill arbeta med systemadministration och support inom lön och HR. Som systemadministratör hos oss kommer du, tillsammans med dina 2 närmaste kollegor, att ansvara för att flödet till våra downstreamsystem fungerar som det ska samt säkerställa inbound- och outboundflöden till andra system. 

Det kommer tillfällen då du får möjlighet att ge service via telefon och vårt ärendehanteringssystem till våra kollegor inom Siemens, samt hålla utbildningar i våra system. 

Vi ansvarar också för att våra 4 200 kollegor i Sverige får sin lön utbetald och vi supporterar med bra svar på frågor mellan himmel och jord inom HR- och systemområdet.

Om dig:

Vi tror att du, liksom vi, går till jobbet för att ge förstklassig service! Du är riktigt vass inom hela löneprocessen och beskriver dig själv som en stjärna inom HR/Lön/System. Du har lätt för att upptäcka logiken i systemflöden och hur dessa integrerar och påverkar vår leverans. Givetvis är du fullt bekväm med att självständigt ta tag i, driva och lösa de frågeställningar och problem som vi alla vet uppstår mer eller mindre ofta, inom det här området. 

Din personlighet är övervägande positiv och du gillar att arbeta i en föränderlig miljö. Analys och detaljfokus ligger i ditt DNA och du är en fena på Excel. 

Har du en bakgrund med systemkunskap inom SAP eller Workday är det en stor fördel då vi dagligen trixar oss fram i dessa system. 

I ditt dagliga arbete kommer du att arbeta tillsammans med kollegor över hela världen därför behöver du vara fullt bekväm med att kommunicera på engelska (och svenska).

Om oss:

Siemens Global Business Services (GBS) är den del av Siemens som erbjuder och tillhandahåller innovativa digitala lösningar och kundorienterad affärsservice för företag och organisationer.

Vi är ett kompetent och drivet gäng med högt tempo och utpräglad servicekänsla. 

Vi jobbar agilt och med ständig processförbättring och drivs av att vidareutveckla våra processer och leveranser så att kunden får en så bra upplevelse som möjligt.

Vår portfolio inkluderar områden inom Finans, HR, Inköp, Opportunity-to-Cash, Purchase-to-Pay, Record-to-Report, Hire-to-Retire, Delivery Management and Digital Solutions. https://new.siemens.com/global/en/products/services/gbs.html

Tveka inte- ansök idag, dock senast 7 februari. Urval sker löpande. Skicka in din CV och ett brev där du beskriver varför du vill bli vår nya kollega. För frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Cia Granvik på carina.granvik@siemens.com eller för frågor om rekryteringsprocessen, vänliga kontakta rekryteringskonsult Stine Juhl Kruse på stine.kruse@siemens.com. 

Vi ser fram emot din ansökan!

Tjänsten är på heltid, tillsvidareanställning med placering i Solna. 

För kontakt med facklig representant maila facket.se@siemens.com.

I denna rekrytering undanber vi oss alla samtal rörande annonsering och rekryteringsstöd.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avature

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Siemens
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 januari 2021
  • Ansök senast: 7 februari 2021

Besöksadress

Johanneslundsvägen 12, Upplands Väsby
None

Postadress

Johanneslundsvägen 12
Upplands Väsby, 19461

Liknande jobb


HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024