Nytt år, nya uppdrag - ekonomiassistenter sökes!

Nytt år, nya uppdrag - ekonomiassistenter sökes!

Arbetsbeskrivning

Vi går snart in i ett nytt, fräscht och efterlängtat 2021! Kanske är det dags att ta steget mot nya utmaningar?

Vi på SJR har under hösten sett ett stort intresse för ekonomiassistenter hos våra kunder, och ser att detta kommer att hålla i sig även under 2021. Vi kan erbjuda spännande och utmanande uppdrag hos ett brett urval av företag i en stor bredd av branscher. Även arbetsuppgifter varierar, men några av de uppgifter som typiskt kan förekomma är

- Leverantörsreskontra
- Kundreskontra
- Löpande bokföring
- Fakturering
- Påminnelsehantering
- Avstämningar
- Betalningar
- Arbete med månads-, kvartals- och årsbokslut


Oavsett om du jobbat länge med ekonomi, eller är relativt ny inom detta, är du varmt välkommen att skicka in din ansökan och berätta mer om vilka utmaningar just DU skulle vilja ta dig an under 2021!

Vem söker vi?

Vi tror att du har tidigare erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent, under något, ett par eller flera års tid, samt har tangerat några av ovan nämnda arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har en ekonomiutbildning på YH- eller högskolenivå, men detta är inte nödvändigt.

Vi ser vidare att du har erfarenhet av något eller flera vanliga ekonomisystem (exempelvis Visma, SAP, Navision, Agresso eller Fortnox) samt är orädd och nyfiken vad gäller att arbeta i dessa. Du har goda kunskaper i att arbeta i Excel, samt behärskar svenska och engelska utan problem.

Som person ser vi att du är noggrann, prestigelös och tar ansvar för ditt arbete. Du bemöter nya utmaningar med nyfikenhet och en positiv inställning, och du arbetar bra i team såväl som självständigt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansökan

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel:

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 december 2020
  • Ansök senast: 2 juni 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024