OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker Framtiden AB dig som är nyutexaminerad ekonom och letar efter ett varierande arbete med mycket sociala kontakter!Om kunden: Kundföretaget är ett exportföretag som arbetar med försäljning, utveckling och tillverkning av geofysiska mätinstrument och markvibrationsmonitorer.Dessa kan exempelvis användas för att ta reda på de geologiska förutsättningarna för att t.ex. borra efter vatten eller för anläggning av byggnation.Varumärket är mycket starkt och har funnits sedan 1923.Företaget säljer sina produkter på årsbasis i ett 60-tal länder runt om i världen och har partnerföretag på alla kontinenter.Idag består företaget av 18 st medarbetare som arbetar på kontoret i Sundbyberg. Arbetsuppgifter och omfattning: Vårt trevliga kundföretag söker nu en nyutexaminerad ekonom med stort intresse för redovisning och logistikflöden, som vill vara med och bygga upp en ny avdelning.Du kommer att arbeta i en bred roll med redovisning, fakturering samt inköpsprocessen.Du har mycket kontakter med både utländska och inhemska leverantörer och kunder och övervakar även lager.Det här är ett perfekt jobb för dig som vill utvecklas vidare inom både ekonomi och logistik!Företaget har ett omgående behov och du måste därför ha möjlighet att påbörja tjänsten snarast (dock tidigast den 20/12). Skallkrav: 1.Du har en högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande, gärna med inriktning mot redovisning.2.Du är resultatorienterad och tycker om att jobba för kundens bästa.3.Du trivs med många kontakter och är affärsmässig och en riktig problemlösare.4.Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande: Det är en merit om du har ett stort intresse av logistik och vill utvecklas vidare även inom detta område.Övrigt: Kompetensnivån är hög hos företagets medarbetare vilket ger goda möjligheter till utveckling.Eftersom företaget är lite mindre har du stora möjligheter att påverka och komma med förslag till förbättringar.Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer att ta del av ett stort internationellt nätverk då kunder och leverantörer kommer och hälsar på från hela världen.Företaget erbjuder också ett förmånligt personalpaket med bl.a. friskvårdsbidrag och flextid. Personliga egenskaper: Vi söker dig som är driven, initiativrik och med ett tydligt affärstänk.Du är en person som tar tag i problem och har stor ansvarskänsla för ditt jobb.Du trivs i en roll där du får möjlighet att både arbeta självständigt och i ett team. Arbetstider och anställningsform: Kontorstider.Flextid.Du kommer inledningsvis att vara anställd av Framtiden AB och jobba som uthyrd konsult hos ett av våra spännande kundföretag.Därefter övergår du i anställning till samma kundföretag.Kommun: Stockholms stad Tillträde: Snarast (dock tidigast den 20/12).Då vi går igenom ansökningar löpande vill vi tipsa dig om att vara snabb in med din ansökan!Ansökan senast: 2010-12-22 Låter detta som ett jobb för dig?Eller känner du någon som är lämplig?Kontaktperson:Anna Lönnborg, personalansvarig.Tel.