OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kunderna är ofta telekomoperatörer och satellitantennerna används främst på och av rederier.Användningsområdet varierar från fiskebåtar, olje & gasindustrin, till kryssningsbåtar samt inom militära- och statliga företag.Kundföretagets kunder återfinns i hela världen, stort fokus ligger dock på Sydostasien.Kundföretaget har trevliga lokaler i Solna, där 15 personer arbetar.De befinner sig i en expansiv fas där stort fokus ligger på sälj!Arbetsuppgifter och omfattning: Framtiden söker nu en driven och självgående säljassistent till vårt kundföretag.Rollen som säljassistent är av koordinerande karaktär.Arbetsuppgifterna handlar om att assistera kundföretagets tre säljare, som arbetar över hela världen.Rollen handlar om att arbeta med backofficeuppgifter och administration.Du kommer även att bidra med säljstöd, utskrifter av avtal, skriva offerter, ta fram marknadsföringsmaterial, hjälpa till med marknadsföring och sköta en hel del koordinering.Rollen handlar även om att sköta den interna kommunikationen mellan produktion och finans.Du kommer arbeta på kontoret i Solna.I arbetet ingår även resor, då du kommer att delta i mässor runtom i världen.Omfattning:Heltid.Start omgående.Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att du som blir aktuell för tjänsten kommer att vara anställd direkt av kundföretaget.Skallkrav: Civilekonom - Vi söker dig som är nyutexaminerad ekonom, med ett stort tekniskt intresse.Flytande engelska - Flytande i tal såväl som skrift.All kundkontakt, kommunikation och dokumentation sker på engelska, så flytande engelska är ett krav.Tekniskt intresse - Vi söker dig med tekniskt intresse.Du kommer ej att utföra tekniska arbetsuppgifter, men du måste ha intresse av att sälja en högteknologisk produkt.Flexibilitet - Då man i rollen som säljassistent kommer att arbeta gentemot andra tidszoner söker vi dig som är flexibel och som trivs med flexibla arbetstider.Meriterande krav: Ytterligare språkkunskaper är meriterande - Kinesiska är starkt meriterande, detta då flertalet av vår kunds kunder återfinns i Sydostasien.Kunskaper i Franska och/eller Spanska kan eventuellt också vara intrressant. Övrigt: Då företaget är mansdominerat ser de gärna kvinnliga sökanden.Kundföretaget erbjuder stora utvecklingsmöjligheter för rätt person.Vår kund betraktar detta som en möjlighet att slussa in och lära upp en ung junior säljare! Personliga egenskaper: Vi söker dig som är självgående med driv och lite skinn på näsan.Vi ser att du är flexibel som person och att du är beredd på adhoc-uppgifter som kan innebära att du arbetar utanför kontorstid.Du behöver även tycka om att resa då arbetat kan innebära resor över hela världen, för mässor och liknande.Eftersom detta är en koordinerande roll ser vi att du som söker är metodisk som person.Vidare är du ödmjuk och har en öppenhet och ödmjukhet inför nya kulturer.Vi söker dig som är hungrig och som drivs av att lösa problem och bygga långsiktiga relationer och samarbeten med kunder.Eftersom vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsdatumets slut, vill jag tipsa dig om att vara snabb in med din ansökan.Varmt välkommen!Arbetstider och anställningsform: Heltid, flexibla arbetstider Kommun: Stockholms stad Tillträde: Omgående Ansökan senast: 2009-10-02 Låter detta som ett jobb för dig?Eller känner du någon som är lämplig?Kontaktperson:Sara Hedlund, personalansvarig.Tel.