Nyutexaminerad ekonom till ekonomisupport

Arbetsbeskrivning

Har du nyligen tagit examen och vill komma in i en bred roll där du får lära dig mycket inom ekonomi? Har du hög serviceförmåga från tidigare arbeten inom kundservice? Då kan rollen hos vår kund vara en utmärkt startgrop i karriären!


I rollen på ekonomisupport hos vår kund kommer du ha kontakt både internt och externt. Internt hjälper du ekonomifunktionen med frågor som kan röra fakturering eller systemfrågor. Dessa frågor kommer in via kundens interna ärendesystem. Externt har du mycket kontakt med leverantörer som har frågor kring exempelvis obetalda fakturor, felaktiga uppgifter på fakturan eller andra frågor rörande ekonomin. Dessa frågor sker framförallt via telefon.


Du arbetar alltså i en intern helpdesk som fungerar som en supportfunktion till ekonomiavdelningen. I rollen får du en stor inblick hur en ekonomiavdelning fungerar. Rollen är både kommunikativ och administrativt lagd.


Din bakgrund
För att passa i rollen hos vår kund är det viktigt att du har ett intresse för ekonomi samt gillar att ge service. Troligtvis har du nyligen tagit examen inom ekonomi och söker nu efter en bred roll där du får en inblick i vad ekonomiarbetet innebär. Du vill även använda din kommunikativa förmåga. Har du tidigare arbetat som ekonomiassistent parallellt med dina studier är det meriterande men inget krav. Ett intresse och kunskap kring ekonomi är viktigt samt din serviceförmåga.


Bra att veta
Ovanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till förlängning. Vår kund är en stor aktör inom byggbranschen som har sina lokaler på Kungsholmen i Stockholm. Tjänsten är tänkt att starta omgående och arbetet utförs på heltid. Urval och intervjuer sker löpande.


Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Koblet- 076647 16 44.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 3 juli 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024