Nyutexaminerad ekonom till roll som ekonomiassistent!

Nyutexaminerad ekonom till roll som ekonomiassistent!

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en nyutexaminerad ekonom till ett trevligt bolag i Mölndal med start omgående! Uppdraget löper över 6 månader med goda möjligheter till förlängning efter det. Ta chansen att få foten in på ett spännande bolag där du får lära dig massor!

Om tjänsten
Här blir du en del av ett ekonomiteam om fyra personer. I din roll ansvarar du för kund- och leverantörsreskontran i Sverige samt de koncerninterna transaktionerna. Du kommer också att delta i arbetet med månads- och årsbokslut. Du säkerställer att dina arbetsområden utförs i enlighet med de interna processer som finns och kommer även agera back up för andra i teamet vid behov.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Manuell fakturahantering
- Påminnelsehantering
- Fordringar och inkassoprocess
- Internfakturering med registrering samt matchning mot order och leverans
- Kreditprövning och kreditupplysningar av kunder
- Avstämning av saldon
- Delaktighet vid månadsbokslut



Vem är du?
Vi söker dig som är nyutexaminerad ekonom från högskola eller universitet. Du har ett stort intresse för ekonomi och goda kunskaper i Excel. Som person är du nyfiken, driven och har en vilja att lära dig nytt. Då rollen har många kontaktytor trivs du med sociala kontakter och har en naturlig servicekänsla i det du gör. Du behöver vara flytande i både svenska och engelska.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-01-31.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 januari 2022
  • Ansök senast: 31 januari 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024