OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund inom shippingbranschen söker vi nu en redovisningsekonom som vill stärka upp i ett växande familjeföretag! Här blir du en del av ett härligt ekonomiteam om fem personer som i dagsläget sitter centralt i Göteborg men som inom ett par månader ska flytta till ett nytt kontor vid Hinsholmen.
Om du vill få in en fot på ett spännande företag där du får växa in i rollen som ekonom och utvecklas långsiktigt är detta chansen du inte ska missa!
Om rollen
Som redovisningsekonom kommer du att ha en bred roll och sköta redovisningen i fyra bolag. Du tar hand om allt från ax till limpa vilket innebär kund- och leverantörsreskontra, avstämningar, periodiseringar, skatt och moms samt bokslut. I din roll kommer du att ha både interna och externa kontaktytor varav en del utländska vilket ställer krav på goda kunskaper i engelska. Bolaget jobbar i Visma som ekonomisystem och erfarenhet av det systemet är givetvis meriterande.
Vem söker vi dig?
Vi söker dig med relevant bakgrund inom ekonomi, antingen från en eftergymnasial utbildning eller från att ha arbetat ett par år som ekonomiassistent. Det viktigaste är att du är framåt och driven med ett stort engagemang och en vilja att utvecklas. Här välkomnas nya idéer och förslag med öppna armar! För att trivas i teamet är du en lagspelare som gärna samarbetar med andra samtidigt som du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter.
Ytterligare information
Tjänsten är ett konsultuppdrag på sex månader men för rätt person finns mycket goda möjligheter att bli anställd hos vår kund därefter.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 8e november.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88