OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Som Operations Specialist ingår du i ett backofficeteam där du har eget ansvar för det löpande arbetet med dina uppdrag. I arbetsuppgifterna ingår bland annat affärsregistrering, avstämningar och värdering av portföljer, andelshantering samt navkursberäkningar. Arbetet innefattar även bokföring och redovisning av värdepappers- och andelstransaktioner. Du kommer att ha daglig kontakt med kunder, depåbanker och andra motparter. Kvalitet i leveranserna är en grundläggande framgångsfaktor.
Start: Så snart som möjligt
Placering: Stockholm
Omfattning: Heltid
Detta är en rekrytering vilket innebär att du kommer att vara anställd av Wahlstedt Sageryd.
Din profil
För att du ska trivas i den här rollen krävs ett strukturerat och noggrant arbetssätt. Wahlstedt Sageryd följer checklistor och rutinbeskrivningar för att säkerställa kvaliteten i deras leveranser. De håller mycket hög servicenivå gentemot deras kunder. Därför är förmågan att kommunicera internt och externt samt skapa goda arbetsrelationer är en förutsättning. Arbetet kräver att du tar stort ansvar för dina uppgifter men också att du har god samarbetsförmåga då gruppen har ett övergripande gemensamt ansvar för att arbetet utförs korrekt.
Erfarenhet och Kvalifikationer
Vi söker dig som har en genomförd eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning ekonomi samt erfarenhet från finansiell-/värdepappersadministration. Utöver detta önskar vi att du har goda kunskaper svenska och engelska samt goda kunskaper i Excel. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat inom bank och finans och/eller fondadministration/backoffice.
Kontaktpersoner på detta företaget
Emma Gefvert
+46739889916