OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för kvalité? Drivs du av att coacha och utveckla andra samtidigt som du själv för personlig och yrkesmässig utveckling? Just nu söker vi på ÖB en resultatdriven och kommunikativ kvalitetschef till servicekontor i Skänninge.
Om företaget
ÖoB är ett av Sveriges ledande lågprisvaruhus och finns på närmare 100 platser över hela Sverige. Varuhusen har tillsammans en årlig försäljning omkring 4 miljarder kronor. Servicefunktioner samt varuförsörjning sköts via koncernbolaget Runsvengruppen AB.
Runsvengruppens Servicekontor samt Centrallager finns i den medeltida staden Skänninge på den vackra Östgötaslätten och erbjuder goda pendlingsmöjligheter med tåg från bl.a. Motala, Mjölby och Linköping.
Hos oss får du möjligheten att arbeta i ett entreprenörsdrivet bolag, med kraften och utvecklingsmöjligheterna i en stark koncern. Här trivs du som sätter resultat och kundnytta före prestige och vill arbeta i ett handlingskraftigt bolag där din insats gör skillnad. Vi erbjuder dig möjlighet att växa och utvecklas med bolaget, samt en arbetsplats där du som medarbetare får möjlighet att ta eget ansvar.
Dina arbetsuppgifter
Som Kvalitetschef är ditt huvudsakliga ansvarsområde att leda bolagets kvalitetsarbete och därigenom säkerställa att produkt och leverantör/producent uppfyller Runsvengruppens (Runsven AB & ÖoB AB) delar av CSR och COC.
Du ser kvalitetsarbete som en naturlig del av inköpsprocessen och säkrar därigenom en kvalitets, miljömässig och lönsam affär.
Kvalitetsavdelningen ansvarar även för att säkerställa att (tillsammans med kategorichef) produkterna vi säljer uppfyller de kvalitetskrav som finns och är reglerade i lag, förordning eller i andra direktiv och på så sätt uppfyller konsumentens förväntningar på produkten.
Avdelningen arbetar även med eftermarknadshantering och uppföljning av reklamationer som en del i vårt utvecklingsarbete och strävan efter att alltid bli bättre för att kunna överträffa kundens förväntningar på oss och våra produkter.
Din profil
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av kvalitetsarbete inom detaljhandeln. Vi ser att du har tidigare dokumenterad erfarenhet av CSR och COC där säkring av produktkvalitet är prioriterat. Du har förmåga att arbeta både strategiskt som operativt med utvecklingsfrågor och arbetsprocesser inom dessa områden.
Erfarenhet från detaljhandel och internationellt arbete är ett krav.
För att driva och leda utvecklingen av vårt kvalitetsarbete behövs hög integritet, bra ordningssinne samt förmågan att planera och organisera. Jobbet innebär bl.a. att du måste kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ likväl som att kunna jobba i grupp eller projekt där din roll kan variera mellan projektdeltagare och projektledare.
I rollen som kvalitetschef ingår personalansvar och du kommer att leda ett härligt team med duktiga medarbetare. Som ledare är du därför trygg och prestigelös, du skapar även engagemang genom att inspirera och motivera dina medarbetare genom ett operativt och coachande ledarskap.
Kvalitetsavdelning tillhör Sortiment & Inköp varvid tjänsten rapporterar direkt till Sortiment, Inköp & Varuförsörjningschef.
Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar Runsvengruppen med Skill. Vi tillämpar löpande urval, sök därför redan idag! Logga in eller registrera ditt CV på www.skill.se.Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Andreas Schmidt, andreas.schmidt@skill.se alt. 013-473 20 68 eller Matilda Ingeson, matilda.ingeson@skill.se alt. 013-495 88 23.
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.People change – everything.