Oberon Family Office söker medarbetare till Back Office

Oberon Family Office söker medarbetare till Back Office

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Oberon är ett oberoende family office för privata samt institutionella kunder, och är ledande i Norden för sitt koncept med förvaltning, bokföring och övriga servicetjänster. Baserat på många års erfarenhet vad gäller att förvalta förtroendet från några av de mest prestigefulla UNHW-familjerna i Europa, besitter Oberon en unik kunskap om att bygga och föra vidare förmögenheter till kommande generationer.

Oberon söker nu en medarbetare till Back Office som kommer att ansvara för följande arbetsuppgifter:

- Löpande kontakt med banker

- KYC i samband med onboarding

- Kassa- och positionsavstämningar

- Compliance-administration

- Administrera och övervaka kassakonton och lån

- Administrera banknotor och valutatransaktioner

- Administrera loggböcker

- Transaktionsrapporter till Finansinspektionen

- Rapporter, avtal och dokumentation till kunder

- AML-övervakning

Kvalifikationer och egenskaper
För att vara framgångsrik i den här tjänsten så ser vi att du är en team player, prestigelös och har en vilja att utvecklas. Du bör tycka om att arbeta i en organisation där man hjälps åt och ställer upp för varandra samt att få vara delaktig i hela verksamheten.

Du bör vara van att arbeta i Excel. Du är bekväm med att uttrycka dig på engelska och svenska i både tal och skrift. Ytterligare språk är mycket meriterande. Som person är du positiv och flexibel med en lösningsorienterad inställning. I ditt arbete är du noggrann och strukturerad samt proaktiv, självgående och ansvarstagande. Du ska också vara samarbetsvillig och tycka om att arbeta i grupp. Du bör ha tidigare erfarenhet av värdepappersadministration och vi ser gärna att du har ett intresse för finans. Erfarenhet från tidigare arbete utomlands är meriterande.

Om Oberon
Oberon erbjuder en fantastisk arbetsmiljö med fina lokaler och bra förmåner. Gruppen, om i dagsläget 12 personer jobbar tillsammans och skapar en trygghet för varandra. Det sprids glädje, professionalitet och gemenskap. Som anställd på Oberon får du möjligheten att arbeta i ett mindre team med varierande arbetsuppgifter och mycket ansvar.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som erbjuder rekrytering och konsultuthyrning inom tech, IT och digital excellence.

Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Oberon med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Recruitment Manager Helena Persson på helena.persson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

LI-HP1

administration

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amendo
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2023
  • Ansök senast: 31 mars 2023

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024