Oberon Family Office söker medarbetare till Back Office

Oberon Family Office söker medarbetare till Back Office

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Oberon är ett oberoende family office för privata samt institutionella kunder, och är ledande i Norden för sitt koncept med förvaltning, bokföring och övriga servicetjänster. Baserat på många års erfarenhet vad gäller att förvalta förtroendet från några av de mest prestigefulla UNHW-familjerna i Europa, besitter Oberon en unik kunskap om att bygga och föra vidare förmögenheter till kommande generationer.

Oberon söker nu en medarbetare till Back Office som kommer att ansvara för följande arbetsuppgifter:

- Löpande kontakt med banker och försäkringsbolag

- Kassa- och positionsavstämningar

- Corporate actions

- Administrera och övervaka kassakonton och lån

- Administrera banknotor och valutatransaktioner

- Administrera loggböcker

- MiFIR-rapportering till Finansinspektionen

- Hantera rapporter, avtal och dokumentation till kunder

- KYC

- AML-övervakning

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har några års erfarenhet av värdepappersadministration och ett stort intresse för finans. Har du erfarenhet från en diskretionär kapitalförvaltare är detta meriterande, likaså om du har erfarenhet från något portföljförvaltningssystem. Du är bekväm med att utrycka dig på engelska och svenska i både tal och skrift. Ytterligare språk är meriterande. Du får gärna besitta digital och teknisk kompetens och vara van vid att arbeta i Excel.

För att vara framgångsrik i den här tjänsten ser vi att du är en prestigelös och serviceinriktad lagspelare. Du bör tycka om att arbeta i en mindre organisation där man hjälps åt och ställer upp för varandra samt får vara delaktig i hela verksamheten.

Som person är du positiv och flexibel med en lösningsorienterad inställning. I ditt arbete är du noggrann och strukturerad samt proaktiv och självgående.

Om Oberon
Oberon erbjuder en fantastisk arbetsmiljö med fina lokaler och bra förmåner. Alla på företaget, i dagsläget 12 personer, jobbar tillsammans och skapar en trygghet för varandra. Det sprids glädje, professionalitet och gemenskap. Som anställd på Oberon får du möjligheten att arbeta i ett mindre team med varierande arbetsuppgifter och mycket ansvar. Läs mer om Oberon här (https://www.oberonfamily.com/).

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/amendo/%20), Instagram (https://www.instagram.com/amendoab/%20), Facebook (https://www.facebook.com/amendoab/?locale=sv_SE) och TikTok (https://www.tiktok.com/@amendoab)!

Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.

Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Oberon med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Recruitment Manager Helena Persson på helena.persson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

LI-HP1

boff

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amendo
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2024
  • Ansök senast: 17 mars 2024

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024