OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-stödet är idag en viktig del av Region Uppsalas verksamhet. Inom IT-centrum blir du kollega med fler än 160 engagerade medarbetare vars kompetens spänner över ett systems hela livscykel. Du kommer att tillhöra IT-verksamhetsstöd som är en avdelning inom IT-centrum och du kommer att ha ett nära dagligt samarbete med medarbetarna inom ditt objekt.
I din roll som objektledare IT för Beslutsstöd kommer du att arbeta inom styrmodellen pm3 och projektmodellerna PROJEKTiL och UPPDRAGiL. Din primära arbetsuppgift är att styra och leda den tekniknära delen av objektet, Beslutsstöd är ett tekniktungt objekt. Du kommer att leda tekniska projekt och uppdrag, för att utveckla och samt förvalta objektet för att bibehålla stabilitet och tillgänglighet.
Vår miljö
Våra system och tjänster har höga krav på tillförlitlighet och tillgänglighet varför du förväntas jobba proaktivt för att säkerställa en hög driftkvalitet. Förståelse för verksamheten och en ödmjuk inställning är viktiga egenskaper. Du är van vid att samarbeta men även att arbeta självständigt, vara drivande och ha helhetssyn. För den intresserade medarbetaren finns goda möjligheter till en stimulerande arbetsmiljö med personliga utvecklingsmöjligheter samt möjligheter att arbeta med spännande teknikutveckling inom områden som AI, maskininlärning samt hantering av stora dataflöden. Du får förmånen att samarbeta med Beslutsstöds tolv mycket kompetenta utvecklare och arkitekter.
Kvalifikationer
Högskoleutbildning inom IT eller motsvarande och minst 5 års erfarenhet inom IT och digitalisering.
Krav:
Högskoleutbildning inom IT eller motsvarande.
Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom IT och digitalisering.
Vana att leda projekt och uppdrag inom IT.
Förutom svenska talar och skriver du engelska.
Du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Meriterande:
Erfarenhet av att ha arbetat med beslutsstöd.
Arbetat med pm3 som styrmodell för förvaltning.
Arbetat i systemförvaltningsroller.
Arbetat med modellerna PROJEKTiL och UPPDRAGiL.
Erfarenhet av att förvalta och utveckla e-tjänster.
God kännedom om Regionens organisation och IT-miljö.
Personlighet
Du har ett diplomatiskt förhållningssätt och en god ledarförmåga.
Tydlighet, kommunikation och det goda samtalet är en förutsättning för att navigera rätt i en stor organisation med komplexa systemsamband där samspelet mellan förvaltning, it och leverantörer, både på lokal och nationell nivå sker dagligen. Du kommer att få kommunicera med allt från direktörer till tekniker och användare samt med en rad leverantörer och samtliga förvaltningar inom Region Uppsala.
Du bör ha förmågan att på ett enkelt och begripligt sätt kunna beskriva även komplicerade förlopp för en oinvigd mottagare.
Vi erbjuder
Tjänsten är på heltid tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse.
Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om dem här.
Eventuella frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Eva Gryding, eva.gryding@jobbet.se, 070-445 13 39. Fackliga representanter nås via Region Uppsalas växel, 018-611 00 00.
Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är söndagen den 30 januari 2021.
Välkommen med din ansökan!
Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet
Krav
Högskoleutbildning inom IT eller motsvarande
Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom IT
Vana att leda projekt och uppdrag inom IT
Förutom svenska talar och skriver du engelska.
Du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Meriterande
Erfarenhet av att ha arbetat med beslutsstöd
Arbetat med pm3 som styrmodell för förvaltning
Arbetat i systemförvaltningsroller
Arbetat med modellerna PROJEKTiL och UPPDRAGiL
Erfarenhet av att förvalta och utveckla e-tjänster
God kännedom om Regionens organisation och IT-miljö.
Om arbetsgivaren - Resurscentrum
Resurscentrum är en del av Region Uppsala. Vi är ca 250 medarbetare och verksamma inom områdena IT, systemförvaltning, patientadministration och regionarkiv. Resurscentrum ska tillhandahålla och utveckla effektiva stödprocesser med god kvalitet och hög kundnytta. Vi ska vara en naturlig samarbetspartner för kärnverksamheten och underlätta för dem i deras dagliga arbete.