OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-stödet är idag en viktig del av Region Uppsalas verksamhet. Inom IT-centrum blir du kollega med fler än 160 engagerade medarbetare vars kompetens spänner över ett systems hela livscykel. Du kommer att tillhöra IT-verksamhetsstöd som är en avdelning inom IT-centrum och du kommer att ha ett nära dagligt samarbete med medarbetarna inom ditt objekt.
Digitaliseringen är den enskilt starkaste förändringsfaktorn i samhället och e-hälsa är en viktig del av den. Region Uppsala ska vara ledande inom e-hälsa i Sverige. Region Uppsala ska prioritera digitalisering och användandet av e-tjänster. Det innebär att vi ska göra digitaliseringen till det naturliga arbetssättet i hälso- och sjukvården både för patienter och medarbetare.
Nu söker vi objektledare IT till objektet Invånartjänster för e-hälsa. Objektets huvuduppdrag är att regionalt förvalta och vidareutveckla Ineras nationella e-tjänster som nås via 1177 Vårdguidens e-tjänster, t ex Personalverktyget 1177, Egen provhantering, Stöd och behandling och Journalen via nätet.
Vi arbetar med ett helhetsperspektiv med fokus på nytta för såväl invånarna i Uppsala län som för våra verksamheter. I din roll kommer du ansvara för att verkställa förvaltningsplanens mål inom givna ramar på ett kostnadseffektivt sätt. Du kommer även att bistå objektet i tekniska frågor och ha det IT-nära perspektivet.
Kvalifikationer
Högskoleutbildning inom IT eller motsvarande och minst 3 års erfarenhet inom IT och digitalisering. Du har erfarenhet av att arbeta med digitalisering och utveckla e-tjänster för medborgare.
Krav:
Högskoleutbildning inom IT eller motsvarande
Vana att arbeta nära externa leverantörer
Minst 3 års vana att leda projekt och uppdrag
Du talar och skriver utmärkt svenska och engelska
Meriterande
Erfarenhet av
pm3 styrmodell för förvaltning
PROJEKTiL och UPPDRAGiL
förvalta och utveckla e-tjänster
Personlighet
Du har ett diplomatiskt förhållningssätt och en god ledarförmåga.
Tydlighet, kommunikation och det goda samtalet är en förutsättning för att navigera rätt i en stor organisation med komplexa systemsamband där samspelet mellan förvaltning, it och leverantörer, både på lokal och nationell nivå sker dagligen.
Våra system har höga krav på tillförlitlighet och tillgänglighet varför du förväntas jobba proaktivt med att säkerställa en hög driftkvalitet. Förståelse för verksamheten och en ödmjuk inställning är viktiga egenskaper. Du är van vid att arbeta självständigt, vara drivande och ha helhetssyn.
Vi erbjuder
Tjänsten är på heltid tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse.
Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om dem här: https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/
Eventuella frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Eva Gryding, eva.gryding@jobbet.se, 070-445 13 39. Fackliga representanter nås via Region Uppsalas växel, 018-611 00 00.
Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är söndagen den 30 januari 2022.
Välkommen med din ansökan!
Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet
Krav
Högskoleutbildning inom IT eller motsvarande
Vana att arbeta nära externa leverantörer
Minst 3 års vana att leda projekt och uppdrag
Du talar och skriver utmärkt svenska och engelska
Meriterande
Erfarenhet av:
pm3 styrmodell för förvaltning
PROJEKTiL och UPPDRAGiL
förvalta och utveckla e-tjänster
Om arbetsgivaren - Resurscentrum
Resurscentrum är en del av Region Uppsala. Vi är ca 250 medarbetare och verksamma inom områdena IT, systemförvaltning, patientadministration och regionarkiv. Resurscentrum ska tillhandahålla och utveckla effektiva stödprocesser med god kvalitet och hög kundnytta. Vi ska vara en naturlig samarbetspartner för kärnverksamheten och underlätta för dem i deras dagliga arbete.