OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje dag påverkar vårt jobb örebroarna, vill du vara med och bidra till samhällsnyttan? Vi har nämligen en spännande resa framför oss och vi hoppas att du vill vara med!
Örebro kommun växer och vi söker nu två nya kollegor för rollen som objektledare IT på informationsförsörjnings- och digitaliseringsavdelningen!
Om tjänsten
Som objektledare IT kommer du ingå i vår nya uppdragledningssenhet som startar efter årsskiftet där vi valt att samla våra ledarkompetenser inom tex objektledning och projektledning. I din roll ansvarar du för arbetsledning, planering, prioritering, leverans och uppföljning av områdets IT-leveranser. Du arbetar nära verksamhetens representant, objektledaren, som ska ta in verksamhetens behov och tillsammans med dig omvandla dessa och tillhandahålla bra tjänsteleveranser. Ni tillsammans ansvarar för förvaltning av verksamhetssystemen inom ert område. Den styr- och samverkansmodell för verksamhetsutveckling som vi använder i Örebro kommun är pm3.
Vi behöver utöka och söker därför två objektledare IT till olika verksamhetsområden inom kommunen. Den ena kommer verka inom objektet ”Digitala välfärden” där vi samlat verksamhetssystem som idag stöttar områdena ”Stöd, omsorg och vård”. Den andra objektledare IT kommer verka inom ett av våra IKT-objekt "Digitalt samarbete" där vi samlat tex vår samarbetsplattform som Office 365, AD och vår identitets- och åtkomsthantering. Du som ledare är en viktig nyckelkompetens för att tillsammans med andra driva utvecklingen inom ditt område. Vi vill skapa effektiva, säkra och smarta tjänsteleveranser som underlättar i våra medarbetares och medborgares vardag i stort som smått.
Idag kanske du arbetar med objektledning, projektledning, som verksamhetsspecialist, verksamhetsutvecklare eller har en annan tjänst med ett stort ledaransvar. Örebro kommun arbetar för att vara en modern arbetsgivare och därmed erbjuder vi möjligheten till distansarbetesavtal.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• ansvara för och leda den IT-nära förvaltningen inom objektet
• arbeta fram objektplan med mål och resursäskanden tillsammans med objektledaren
• säkerställa, prioritera och koordinera leveransen av IT-stöd utifrån objektsplanen
• arbetsleda IT-specialister inom objektet
• ansvara för uppföljning av förvaltningsobjektets ekonomi och avtal
• omvärldsbevaka ur ett tekniskt perspektiv
• delta i utvecklingen av vår styr- och samverkansmodell tillsammans med andra objektledare
Kompetenskrav
• akademisk utbildning, gärna med IT-riktning eller motsvarande kompetens/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• flerårig erfarenhet av planering, styrning och ledning inom stora IT-organisationer
• erfarenhet av budgetarbete
Vi söker en ledare som skapar engagemang och delaktighet. Du arbetar resultatinriktat och har förmåga att delegera och följa upp aktiviteter på ett strukturerat sätt. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra, är kommunikativ, lyhörd samt är en prestigelös person med förmåga att skapa goda relationer. Som objektledare IT kommer du självständigt driva och ta ansvar för övergripande frågor vilket kräver att du har en vilja och förmåga att hjälpa andra samt anstränger dig för att leverera kvalitativa lösningar. Vi jobbar i en ständigt föränderlig värld så vi ser gärna att du är flexibel och ser möjligheter i förändring. Vidare har du goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• erfarenhet av PM3
• erfarenhet av ITIL
• erfarenhet av förändringsarbete och verksamhetsutveckling
• erfarenhet av upphandling, avtalsuppföljning och leverantörsstyrning
• erfarenhet av operativt IT arbete
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 2
Om arbetsplatsen
Informationsförsörjnings- och digitaliseringsavdelningens uppdrag är att utveckla och samordna IT-stödet för att skapa förutsättningar för en enklare vardag genom digitalisering av kommunens service och tjänster.
Avdelningen leds av en avdelningschef och fem enhetschefer, tillsammans utgör de ledningsgruppen för avdelningen.
Informationsförsörjnings- och digitaliseringsavdelningen är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att leda, styra, följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 17 november.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67