OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje dag påverkar vårt jobb örebroarna, vill du vara med och bidra till samhällsnyttan? Vi har nämligen en spännande resa framför oss och vi hoppas att du vill vara med!
Örebro kommun växer och vi söker nu en ny kollega för rollen som objektledare på informationsförsörjnings- och digitaliseringsavdelningen!
Om tjänsten
Som objektledare kommer du ingå i vår nya uppdragledningssenhet som startar efter årsskiftet där vi valt att samla våra ledarkompetenser inom tex objektledning och projektledning. I rollen ansvarar du för arbetsledning, planering, prioritering, leverans och uppföljning av områdets leveranser. Du arbetar verksamhetensnära och har ansvaret att fånga in verksamhetens behov och tillsammans med objektledare IT omvandla dessa och tillhandahålla bra tjänsteleveranser. Ni tillsammans ansvarar för förvaltning av verksamhetssystemen inom ert område. Den styr- och samverkansmodell för verksamhetsutveckling som vi använder i Örebro kommun är pm3.
Vi söker nu en objektledare som kommer att verka inom objektet ”Digitala staden” där vi samlat verksamhetssystem som idag stöttar områdena ”samhällsinfrastruktur”, ”kultur- och fritidsupplevelser” samt ”bygga, miljö och trafik”. Som ledare är du en viktig nyckelkompetens då du tillsammans med andra driver utvecklingen inom ditt område. Vi vill skapa effektiva, säkra och smarta produktleveranser som underlättar i våra medarbetares och medborgares vardag i stort som smått.
Idag kanske du arbetar med objektledning, projektledning, som verksamhetsspecialist, verksamhetsutvecklare eller har en annan tjänst med ett stort ledaransvar. Det viktiga för oss är att hitta bra ledare med driv och engagemang för att lära sig området och verka för en bra verksamhetsutveckling. Örebro kommun arbetar för att vara en modern arbetsgivare och därmed erbjuder vi möjligheten till distansarbetesavtal.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• ansvara för och leda den verksamhetsnära förvaltningen inom objektet
• fånga upp och omvandla verksamhetens behov och krav till tjänsteleveranserna
• arbeta fram objektplan med mål och resursäskanden tillsammans med objektledare IT
• säkerställa, prioritera och koordinera leveransen utifrån objektsplanen
• ansvara för uppföljning av förvaltningsobjektets ekonomi och avtal
• föredragande inför objektsstyrgrupp
• omvärldsbevaka
• delta i utvecklingen av vår styr- och samverkansmodell tillsammans med andra objektledare
Kompetenskrav
• akademisk examen med inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget alternativt gedigen arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• flerårig erfarenhet av planering, styrning och ledning
• erfarenhet av att driva, koordinera, implementera och följa upp leveranser av systemstöd
• erfarenhet av budgetarbete
Vi söker dig som har goda ledaregenskaper och arbetar resultatinriktat. Du har god förmåga att delegera och följa upp aktiviteter på ett strukturerat sätt samt skapa engagemang och delaktighet. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra, är kommunikativ, lyhörd samt är en prestigelös person med förmåga att skapa goda relationer. Du kan självständigt driva och ta ansvar för övergripande frågor samt se helheten och ta hänsyn till det större perspektivet. Rollen kräver att du har god dokumentationsförmåga och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi jobbar i en ständigt föränderlig värld så vi ser gärna att du är flexibel och ser möjligheter i förändringar. Vidare har du goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• erfarenhet av PM3
• erfarenhet av upphandling, avtalshantering och leverantörsstyrning
• erfarenhet av mål och förändringsstyrning
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Informationsförsörjnings- och digitaliseringsavdelningens uppdrag är att utveckla och samordna IT-stödet för att skapa förutsättningar för en enklare vardag genom digitalisering av kommunens service och tjänster. Avdelningen leds av en avdelningschef och fem enhetschefer, tillsammans utgör de ledningsgruppen för avdelningen.
Informationsförsörjnings- och digitaliseringsavdelningen är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att leda, styra, följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 17 november.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67