OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Örebro kommun befinner sig i en expansiv fas där de ställer om för att leverera service till medborgarna på ett smartare sätt.
Som objektledare för Digital Plattform leder, styr och följer du upp systemförvaltnings-
organisationens uppdrag på ett professionellt sätt. Tillsammans med objektledare-IT ansvarar du för helhetsleveransen av bl.a. nätverk, kommunens digitala lagring samt vårt datacenter.
Digitaliseringsavdelningen på Örebro kommun söker en driven, erfaren och senior objektledare för infrastrukturobjektet Digital Plattform. Vill du vara med på Örebro kommuns digitala resa är du välkommen med din intresseanmälan!
Ansvarsområden
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att leda arbetet så att objektplanens mål blir utfört på ett kostnadseffektivt sätt och inom angivna tidsramar, detta i nära samarbete med objektledare IT. I det vardagliga arbetet så har du en nära kontakt med gruppen av objektspecialister och leder aktivt arbetet mot uppsatta mål. Fokus ligger på den verksamhetsnära leveransen, hur den infrastrukturella förutsättningstekniken på bästa sätt kan möta verksamhetens behov, snarare än den tekniska leveransen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• helhetsansvar för samordning av verksamhetens behov av infrastrukturell förutsättningsteknik utifrån att det ska vara användbart, aktuellt och relevant samt ett ansvar för att lagar och interna riktlinjer följs
• ansvar för framtagning av objektplan utifrån framkomna behov och övergripande strategier
• leverantörskontakt med beställare, leveransgodkännare och avtalshanterare
• leda olika slags möten och arbetsgrupper med fokus att skapa effektiva team och arbetssätt
• prioritera och koordinera planerade aktiviteter/uppdrag samt vid behov starta upp nya
• följa upp kostnader och rapportera utfall
• status- och avvikelserapportera
• genomföra informationssäkerhetsrelaterade åtgärder så som klassning av system etc
• genomföra och delta i uppdrag, utredningar, analyser och upphandlingar
• omvärldsbevaka
Kompetenskrav
• relevant högskoleexamen eller motsvarande kompetens/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• dokumenterad erfarenhet av planering, styrning och ledning
• erfarenhet av att driva, koordinera, implementera och följa upp leveranser av IT-stöd
• erfarenhet av kravarbete och behovsanalys i verksamhet
• goda IT-kunskaper samt ett stort intresse av att förbättra hur IT-stöd kan användas
• god dokumentationsförmåga
• goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• svenskt medborgarskap krävs för tjänsten
Vi söker dig som är kommunikativ, lyhörd och prestigelös som person med förmåga att skapa goda relationer. Du har goda ledaregenskaper, är resultatinriktad och har förmågan att leda och inspirera andra samt vill bidra i ett utvecklingsarbete där prestigelöshet och ett pragmatiskt förhållningssätt möjliggör för en bättre och effektivare systemförvaltning. Du har en bakgrund som objektledare, eller erfarenhet av IT-projektledning sen tidigare. Vi ser också att du har en god förmåga att självständigt driva övergripande frågor.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• erfarenhet av pm3 som systemförvaltningsmodell
• erfarenhet av integrationer och RPA/motsvarande
• erfarenhet av IT-projektledning och/eller systemförvaltning
•
• erfarenhet av identitet och behörighetshantering samt automation och integration
• erfarenhet av plattform, applikation och systemdrift samt molntjänster
• erfarenhet av arbete med budget
• erfarenhet av upphandling och avtalsuppföljning
• erfarenhet av att arbeta inom kommun eller annan offentlig verksamhet
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Digitaliseringsavdelningen är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt digitaliseringsstöd till alla nämnder och verksamheter. Förvaltningen består av ca 700 medarbetare som arbetar i gränsöverskridande processer där du som objektledare har ett nära samarbete med engagerade medarbetare inom andra kompetensområden där ni tillsammans arbetar för bästa samleverans.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Övrig information
All administration i denna rekryteringsprocess hanteras av Ranstad AB och som en del i urvalsprocessen kan tester komma att användas. Alla intresseanmälningar behandlas konfidentiellt. För mer information kontakta ansvarig rekryterare Gabrielle Peteri på tel. 0733 434141 eller via mail gabrielle.peteri@ranstad.se
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 25 april.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67