Objektledare till Örebro kommun

Objektledare till Örebro kommun

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Örebro kommun befinner sig i en expansiv fas där de ställer om för att leverera service till medborgarna på ett smartare sätt. 
Som objektledare för Digital Plattform leder, styr och följer du upp systemförvaltnings-
organisationens  uppdrag på ett professionellt sätt. Tillsammans med objektledare-IT ansvarar du för helhetsleveransen av bl.a. nätverk, kommunens digitala lagring samt vårt datacenter.
Digitaliseringsavdelningen på Örebro kommun söker en driven, erfaren och senior objektledare för infrastrukturobjektet Digital Plattform. Vill du vara med på Örebro kommuns digitala resa är du välkommen med din intresseanmälan!

Ansvarsområden
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att leda arbetet så att objektplanens mål blir utfört på ett kostnadseffektivt sätt och inom angivna tidsramar, detta i nära samarbete med objektledare IT. I det vardagliga arbetet så har du en nära kontakt med gruppen av objektspecialister och leder aktivt arbetet mot  uppsatta mål. Fokus ligger på den verksamhetsnära leveransen, hur den infrastrukturella förutsättningstekniken på bästa sätt kan möta verksamhetens behov, snarare än den tekniska leveransen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• helhetsansvar för samordning av verksamhetens behov av infrastrukturell förutsättningsteknik utifrån att det ska vara användbart, aktuellt och relevant samt ett ansvar för att lagar och interna riktlinjer följs
• ansvar för framtagning av objektplan utifrån framkomna behov och övergripande strategier
• leverantörskontakt med beställare, leveransgodkännare och avtalshanterare
• leda olika slags möten och arbetsgrupper med fokus att skapa effektiva team och arbetssätt
• prioritera och koordinera planerade aktiviteter/uppdrag samt vid behov starta upp nya
• följa upp kostnader och rapportera utfall
• status- och avvikelserapportera
• genomföra informationssäkerhetsrelaterade åtgärder så som klassning av system etc
• genomföra och delta i uppdrag, utredningar, analyser och upphandlingar
• omvärldsbevaka
 

Kompetenskrav

• relevant högskoleexamen eller motsvarande kompetens/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• dokumenterad erfarenhet av planering, styrning och ledning
• erfarenhet av att driva, koordinera, implementera och följa upp leveranser av IT-stöd
• erfarenhet av kravarbete och behovsanalys i verksamhet
• goda IT-kunskaper samt ett stort intresse av att förbättra hur IT-stöd kan användas
• god dokumentationsförmåga
• goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• svenskt medborgarskap krävs för tjänsten


Vi söker dig som är kommunikativ, lyhörd och prestigelös som person med förmåga att skapa goda relationer. Du har goda ledaregenskaper, är resultatinriktad och har förmågan att leda och inspirera andra samt vill bidra i ett utvecklingsarbete där prestigelöshet och ett pragmatiskt förhållningssätt möjliggör för en bättre och effektivare systemförvaltning. Du har en bakgrund som objektledare, eller erfarenhet av IT-projektledning sen tidigare. Vi ser också att du har en god förmåga att självständigt driva övergripande frågor.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

Övrigt meriterande

• erfarenhet av pm3 som systemförvaltningsmodell
• erfarenhet av integrationer och RPA/motsvarande
• erfarenhet av IT-projektledning och/eller systemförvaltning

• erfarenhet av identitet och behörighetshantering samt automation och integration
• erfarenhet av plattform, applikation och systemdrift samt molntjänster
• erfarenhet av arbete med budget
• erfarenhet av upphandling och avtalsuppföljning
• erfarenhet av att arbeta inom kommun eller annan offentlig verksamhet

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Digitaliseringsavdelningen är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt digitaliseringsstöd till alla nämnder och verksamheter. Förvaltningen består av ca 700 medarbetare som arbetar i gränsöverskridande processer där du som objektledare har ett nära samarbete med engagerade medarbetare inom andra kompetensområden där ni tillsammans arbetar för bästa samleverans.    

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Övrig information
All administration i denna rekryteringsprocess hanteras av Ranstad AB och som en del i urvalsprocessen kan tester komma att användas. Alla intresseanmälningar behandlas konfidentiellt. För mer information kontakta ansvarig rekryterare Gabrielle Peteri på tel. 0733 434141 eller via mail gabrielle.peteri@ranstad.se

Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 25 april.

Välkommen med din ansökan!



Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 april 2022
  • Ansök senast: 25 april 2022

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Business IT Service Manager

Business IT Service Manager

22 november 2024

NetSuite Developer

22 november 2024

Informationssäkerhetssamordnare

20 november 2024

19 november 2024