OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Länstrafiken Kronoberg är en förvaltning inom Region Kronoberg. Vårt uppdrag är att bidra till goda resmöjligheter i länet genom att erbjuda en väl fungerande allmän och beställningsbar kollektivtrafik. Verksamhetens övergripande mål är att vi ska få fler och nöjdare kunder.
Som Objektledare/Projektledare tillhör du Länstrafikens IT och teknikavdelning som har som uppdrag att förvalta och utveckla Länstrafikens digitala IT tjänster och IT stöd.
Du blir en del av ett engagerat team på 6 personer som tillsammans dagligen hanterar intressanta, omväxlande och stimulerande utmaningar där vår fokus ligger i att förse kronobergarna med attraktiva och robusta IT tjänster som bidrar till ett ökat kollektivt resande i länet.
ARBETSUPPGIFTER
Som objektledare/projektledare har du en central roll i verksamheten och leder arbetet med trafikobjektets objektplan inom Region Kronoberg. Arbetet bedrivs enligt vår styr och samverkansmodellen som bygger på PM3 och rollen objektledare innebär ett ansvar med att planera, leda och följa upp genomförandet av planens aktiviteter.
Du ingår också i en gemensam förvaltningsledning där flera regioner förvaltar och utvecklar gemensamma betalsystem för kollektivtrafiken i södra Sverige.
Du arbetar organiserat och lösningsfokuserat med kravhantering, leverans och uppföljning med en ständig lyhördhet mot verksamheten och kundens behov.
Du projektleder projekt och uppdrag som planeras inom objektplanen vilket kräver en förmåga att kunna leda flera större pågående projekt samtidigt.
Rollen erbjuder dig en mycket omväxlande vardag där du både kan utvecklas i din yrkesroll men också göra skillnad och bidra till att Kronobergarna reser mer hållbart.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som projektledare och/eller med förvaltningsledning. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta enligt vedertagna projektmodeller och känner till ITIL och PM3. Du har erfarenhet av att arbeta med införandeprojekt och lanseringar av IT tjänster som används på bred front. Tidigare erfarenhet av kontinuitetsarbete och förändringsledning är meriterande.
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
För att lyckas i rollen ser vi att du är driven, initiativtagande och strukturerad som person. Du är flexibel och lyhörd inför både kunden och verksamhetens behov samt skapar engagemang genom att agera som en tydlig, kommunikativ lagspelare.
Flytande svenska i tal och skrift är ett krav samt goda kunskaper i engelska.
Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.
Vi tillämpar löpande urval och intervjuer under ansökningsperioden, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.