OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget Gävleborg erbjuder dig ett meningsfullt arbete i en god arbetsmiljö. Här finns goda utvecklings- och karriärmöjligheter och en bra miljö att leva och bo i. Hos oss får du utveckla dina kunskaper i en dynamisk verksamhet med generösa personalförmåner.
Hälso- och sjukvården är indelad i fyra länsövergripande divisioner och omfattar större delen av vår verksamhet. Utbildning på våra folkhögskolor, kultur och kommunikationer är andra viktiga delar, liksom folktandvården som drivs som ett landstingsägt bolag.
En stor del av landstingets administrativa resurser finns tillgängliga genom Lednings- och verksamhetsstöd. Här finns kvalificerat stöd inom bland annat områdena ekonomi, upphandling/avtal, HR, utbildning, utveckling, IT, information/kommunikation, miljö samt vårdrelaterade administration. Lednings- och verksamhetsstöds uppdrag bestäms till stor del via överenskommelser med koncernstab och divisioner.
Vårt uppdrag är att förvalta landstingets vård och administrativa IT system. Våra värderingar bygger på öppenhet, ärlighet, respekt, ödmjukhet, professionalism och ansvar. Vi erbjuder nu ett stimulerande och utvecklande arbete för en objektförvaltare som ska verka inom Landstinget Gävleborg.
Med cirka 6500 anställda är Landstinget Gävleborg en av länets största arbetsgivare och en viktig aktör för utvecklingen av ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!
ARBETSUPPGIFTER
Som objektförvaltare ska du tillsammans med systemägare och förvaltningsorganisationen ansvara för att förvalta, utveckla och samordna IT system inom Landstinget Gävleborg.
Att arbeta i nära relation med våra kunder kommer att vara avgörande i denna roll. Att arbeta proaktivt med utvecklande av processer, rutiner och arbetssätt är också en mycket
viktig del i ditt arbete.
Du ansvarar för att driva systemförvaltningsarbetet framåt och att vara med och bygga upp enhetens arbetssätt.
Specifikt som objektsförvaltare ansvarar du för:
• Kommunikation med användare och ägare
• Upprätthålla överenskommen servicenivå
• Leda och planera utveckling inom objektet
• Att upprätta och följa upp budget för objektet
KVALIFIKATIONER
Du har:
• Budget/ekonomisk kompetens
• Systemförvaltningskunskap
• Vana att tänka och arbeta i processer
• God förståelse för utvecklingsprocessen, från kravställning till utveckling och test
• En akademisk examen inom IT, likvärdig utbildning eller motsvarande förvärvad kompetens
• Arbetat som projektledare, vilket är meriterande
Önskvärda personliga kvaliteter:
• Van att leda och stötta andra
• Prestigelös och samarbetsvillig
• Strukturerad med ett helhetstänkande
• Van att ta leveransansvar (resultatinriktad/serviceinriktad)
• Ett affärsmässigt förhållningssätt
ÖVRIGT
Landstinget Gävleborg använder sig av e-rekrytering.
Uppgifterna sparas enligt personuppgiftslagen (PUL) och du behöver inte fylla i dem igen om du ska söka ett jobb hos oss vid ett senare tillfälle. Däremot kan du enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill.
Alla dina ansökningar sparas under din egen inloggning på www.offentligajobb.se där du även når ditt CV. Givetvis är det bara behörig personal som kan komma åt dina uppgifter.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Reit, Vårdenhetschef
0650-293 04
Bengt Öquist,Kurator
0650-924 63
Daniel Winsjansen,SSR
026-15 65 69
Roger O Nilsson, Divisionschef
026-63 70 37
Liselotte Ehn, Vision
070-287 57 37
Anna Bergström,Vårdförbundet
072-560 16 74
Irma Numelin, Kommunal
070-394 52 02
Ulrika Månsson, SACO
070-394 52 02
Ritva Jokela, GHLF
072-525 50 88
Cecilia Vennberg, Lärarförbundet