OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Äldreförvaltningen ansvarar för kommunövergripande frågor rörande äldreomsorg, samt för att i dialog med stadsdelsnämnderna samordna, utveckla och följa upp äldreomsorgen i staden.
Nu söker vi två nya kollegor som vill vara med och driva digital utveckling inom Stockholms stads
Sociala system med fokus på Äldreomsorg.
Stadens sociala system består av både egenutvecklade
system och standardprodukter. Det har idag cirka 25 000 användare.
Har du ett genuint intresse och engagemang för äldreomsorgens systemstöd så tycker vi att du ska läsa mer om vad rollen innebär.
Din roll
Du ingår i den verksamhetsnära förvaltningen av Sociala system, som är ett samarbete mellan äldreförvaltningen och socialförvaltningen. Nu söker vi två personer där ena rollen är inriktad mot våra utförarverksamheter och andra rollen är inriktad mot myndighetsutövning. Oavsett inriktning kommer ditt arbete spela en viktig roll för hur verksamheternas befintliga och nya systemstöd utvecklas. Du säkerställer att systemstöden är användbara och möter verksamheternas behov. Du arbetar nära tillsammans med andra specialister och projektledare inom objekt Sociala system. Dina närmsta kollegor finns inom äldreförvaltningen, socialförvaltningen och stadsledningskontoret.
I uppdraget ingår bland annat att:
• arbeta med verksamhetsnära förvaltning av stadens Sociala system
• hantera frågor och ge stöd till förvaltningar
• planera och utföra tester i befintliga systemstöd
• hålla i och eller delta i nätverksträffar
• hantera eventuell utveckling i systemstöden
• Kommunikation och användarstöd till berörda verksamheter
Personen som kommer att arbeta med inriktning mot utförarverksamheterna kommer också vara med och bidra i projekt NU (Nytt utförarsystem). Gällande införande av nytt utförarsytem.
Om avdelningen för digitalisering och it
Välkommen till avdelningen för digitalisering och it som är en nyinrättad avdelning sedan den 1 september 2023 och består av cirka 15 engagerade medarbetare och leds av en avdelningschef. Vår avdelning ansvarar övergripande för att driva och samordna den stadsövergripande digitaliseringsutvecklingen inom äldreomsorgen.
Vårt fokus är framförallt på:
• verksamhetsnära förvaltningen av Sociala system
• it-nära förvaltning av Äldreförvaltningens it-stöd
• förvaltningsintern service för it och telefoni
• förvaltningens informationssäkerhetsarbete
Eftersom avdelningen är ny finns det stor möjlighet att vara med att påverka och forma arbetssätten utifrån förvaltningens och de olika uppdragens behov.
Din erfarenhet och kompetens
• Socionomutbildning eller annan motsvarande utbildning i kombination med erfarenhet som
arbetsgivare bedömer som relevant
• flerårig och aktuell erfarenhet av stadens Sociala system ParaSoL, ParaGå, ParaGå webb, SchemOS eller Paraplyet
• aktuell erfarenhet av myndighetsutövning eller utförarverksamhet inom äldreomsorgen
• erfarenhet av verksamhetsutveckling och förändringsarbete
• goda kunskaper i svenska både tal och skrift
Meriterande:
• ledare eller verksamhetsutvecklare.
• erfarenhet av både utförarverksamhet och myndighetsutövande verksamhet
• utbildning inom it eller digitalisering
• erfarenhet av att arbeta enligt styr- och samverkansmodellen pm3
Som person stimuleras du av att se verksamhetsnyttan med digitala arbetssätt. Du är noggrann vad gäller planering, dokumentation och uppdragsorientering och du upprättar tydliga mål, ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. Av erfarenhet har du lärt dig att vara uthållig eftersom du vet att förändring och införande av nya arbetssätt tar tid. Vi sätter stort värde på din förmåga att kommunicera tydligt och pedagogiskt utifrån målgrupp och sammanhang.
För att lyckas i det här uppdraget behöver du kunna pendla mellan helhet och detalj både när det gäller sociala system och verksamheternas behov inom äldreomsorgen.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper, motivation och engagemang för rollen.
Om Äldreförvaltningen
Äldreförvaltningen består av ca 150 medarbetare och är indelad i fyra avdelningar; administrativa avdelningen, avdelningen för stadsövergripande äldreomsorgsfrågor och, Stockholms trygghetsjour samt avdelningen för digitalisering och it. Inom förvaltningen finns också en enhet för kommunikation, omvärld och beredskap.
Vi erbjuder friskvårdsbidrag, friskvårdstimme, flextid, rabatt på Stockholms simhallar, vinter- och sommartid samt nyrenoverade lokaler centralt vid Älvsjö station.
Övrigt
Vid bedömningen av din ansökan för denna roll kommer vi endast att utgå ifrån ditt cv och ett antal frågor du får besvara i samband med din ansökan. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna eftersom dina svar ligger till grund för vårt fortsatta urvalsarbete.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.