OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
VÅR VERKSAMHET
Kommunstyrelsens kansli är en av kommunstyrelsens förvaltningar och ansvarar för kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges ärenden och sammanträden. Kansliet ansvarar också för stöd till överförmyndaren och valnämnden och stöttar hela kommunens organisation i utrednings- och utvecklingsfrågor, säkerhetsfrågor, juridiska frågor, informationshanteringsfrågor med mera.
Kommunstyrelsens kansli söker nu en objektspecialist till förvaltningen av NorrDok och Mina möten.
ARBETSBESKRIVNING
Norrdok är Norrköpings kommuns sammanhållna dokument- och ärendehanteringssystem och diarium. Kommunens samtliga förvaltningar använder systemet. Som objektspecialist kommer du att vara en nyckelperson i förvaltningen av systemet och framförallt arbeta med utbildning och support bland annat till kommunens registratorer, nämndsekreterare, handläggare och förtroendevalda. Du framställer manualer och instruktioner samt administrerar systemet för distribution av sammanträdeshandlingar till de förtroendevalda (Mina möten).
DIN PROFIL
Det är meriterande om du har högskole- eller universitetsutbildning inom området men kunskaper förvärvade på andra sätt kan bedömas motsvara detta.Du får gärna ha kunskap om kommunens organisation och erfarenhet från liknande arbetsuppgifter.
Du är initiativrik, noggrann och självgående objektspecialist med goda kunskaper om dokument- och ärendehantering samt kommunal nämndadministration. Du ska ha god samarbetsförmåga, leverera i tid och vara serviceinriktad. Objektspecialisten ska ha förståelse för kommunala verksamheters behov av dokument- och ärendehanteringssystem och erfarenhet av sådana system (erfarenheter av Public 360 är extra meriterande). Särskilt värderas kunskaper och erfarenheter av nämndadministration och registrering, kunskap om kommunal handläggning är också meriterande.
Du är strukturerad och kreativ och kan på ett tydligt sätt kommunicera ett budskap både i enskilda möten och i små och stora grupper. Datorvana är en nödvändighet och kännedom om kommunens olika dokument- och ärendehanteringssystem är meriterande.
MER INFORMATION OCH ANSÖKAN
Anställningen är ett vikariat med start enligt överenskommelse och fram till den 1 juni 2022. Möjlighet till att tjänsten övergår i en tillsvidareanställning finns. Sysselsättningsgraden är heltid. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Pär Höglund, kanslichef, 011-15 11 14, e-post par.hoglund@norrkoping.se eller Per Janeli, utvecklingsledare, 011-15 12 31, e-post per.janeli@norrkoping.se
Vi vill ha din ansökan senast den 15 april
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.