Objektspecialist Gat 50%, Resurscentrum

Arbetsbeskrivning

Resurscentrum levererar tjänster och service inom HR, ekonomi, business intelligence och arkivverksamhet till våra kunder och på uppdrag från regionsledningen. Vi utgör regionens kompetensstöd inom våra discipliner och ansvarar för att erbjuda kvalitativt ledningsstöd genom effektiva processer. Genom regional biblioteksverksamhet främjar vi också Östergötlands folkbiblioteks verksamhets- och kunskapsutveckling. I nära samverkan med våra kunder och uppdragsgivare utvecklar vi regiongemensamma processer för att på bästa sätt och över tid stödja verksamheten och regionens utveckling.

Förvaltningsstyrning i Region Östergötland
Region Östergötland tillämpar förvaltningsstyrningsmodellen pm3 där IT-komponenter förvaltas gemensamt utifrån vilken verksamhet de stödjer. Förvaltningsobjekt HR syftar till att stödja regionens HR-arbete och tillhandahåller verksamhetsanpassade IT-stöd för bl.a. rekrytering, lönehantering, resurshantering, kompetensutveckling, rehabilitering och kursadministration. Förvaltningsobjekt Kvalitet- och Ledningsstöd stödjer registrering/rapportering, dokumentering, styrning, uppföljning samt granskning. Resultatet av aktiviteterna inom förvaltningsobjektet Kvalitet- och Ledningsstöd är till exempel säkrare vård, verksamhet och arbetsmiljö samt bättre tillgänglighet till styrande dokument och rutiner.

Balansprojektet
Region Östergötland har utvecklat en modell för produktionsplanering, uppföljning och styrning på kliniknivå. För att modellen ska fungera i praktiken finns behov av ett relevant IT-stöd för process och arbetssätt. Ett nytt IT-stöd, Gat för produktionsplanering, implementeras under 2016 hos ett par pilotenheter för att därefter övergå i förvaltning fr.o.m. 2017. IT-stödet innehåller bl.a. stöd för:


• registrering av basdata i produktkatalog (produktstruktur och resursåtgång)
• långsiktig planering (minst 1 år), inklusive resursavstämning
• kortsiktig planering på veckonivå/dagsnivå, schemaläggning efter behov/uppdrag samt daglig styrning
• uppföljning

Till detta projekt, som har anknytning till så väl förvaltningsobjekt HR och förvaltningsobjekt Kvalitets- och ledningsstöd, söker vi nu en objektspecialist på 50 %.

Arbetsbeskrivning
Du kommer huvudsakligen att arbeta med implementering, förvaltning, utveckling och utbildning i Gat, med inriktning mot resurshantering (schemaläggning). Detta innebär att kunna ge våra användare en god service, kunna lyssna in behov/önskemål, ha förståelse för olika rollers situationer i en vårdverksamhet och samtidigt kunna driva en förändring framåt.

Utbildning och erfarenhet
Det är en fördel om du har kännedom om verksamheter inom vård och hälsa och erfarenhet av att arbetat med bemanningsplanering utifrån uppdrag/behov samt gärna erfarenhet av schemaplanering i Heroma. Kännedom om hur en systemförvaltningsorganisation (gärna PM3) fungerar och vad implementeringsarbete av system/moduler innebär är meriterande. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av arbete i support samt av att kunna planera och genomföra utbildningar.

Personliga egenskaper
Du är en god kommunikatör och har förmågan att förstå användarens perspektiv och kunna förmedla kunskap utifrån detta. Du har god samarbetsförmåga, tar ansvar för dina uppgifter och för att driva processer vidare. Det krävs att du är strukturerad och kan planera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du ska ha känsla för service då arbetet innebär möten med verksamheterna vid utbildningar, implementering etc. Du har helhetssyn och kan hantera varierande utmaningar och arbetsuppgifter. Du har förmågan att omsätta verksamhetens behov/krav i förvaltning och utveckling i Gat. 

Anställning och information
Uppdraget omfattar 50% och sträcker sig till att börja med fram till den 31 december 2016 inom ramen för projektet balans, för att därefter övergå i ett uppdrag inom förvaltningsobjekt Kvallitets- och ledningssystem på motsvarande omfattning.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Delprojektledare IT-stöd Gat, Kicki Särnqvist, 010-103 05 51.

Enhetschef Maria Nilsson, 010-103 28 72.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 16 juni 2016. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.   

Om du har problem med din registrering kontakta Region Östergötlands IT-akut: 010-103 30 00.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland Finspång
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 8 juni 2016

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb