OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bidra till samhällsnytta och vara med och driva digitaliseringen inom Örebro Kommun?
Digitaliseringsavdelningen på Örebro Kommun söker nu en driven och erfaren objektspecialist för Microsoft 365. I Örebro kommun befinner vi oss i en expansiv fas där vi ställer om för att leverera service till våra medborgare på smartare sätt. Vill du vara med på vår digitala resa är du välkommen med din ansökan
Om tjänsten
Som objektspecialist kommer du tillsammans med objektledare att ansvara för utvecklingen av användarstöd till Microsoft 365. Du säkerställer att verksamheten får det samlade IT-stöd de behöver för att kunna arbeta på ett standardiserat och användarvänligt samt rättssäkert sätt. Ditt fokus kommer vara att etablera support och utbildning samt utveckla ett kunskapsspridarnätverk tillsammans med representanter från verksamheten. Örebro kommuns systemförvaltningsmodell baseras på valda delar av styr- och samverkansmodellen pm3.
Du kommer att vara en viktig spelare i objektet. I det vardagliga arbetet så har du nära kontakt med andra objektspecialister och leder aktivt arbetet mot uppsatta delmål. Fokus ligger på den verksamhetsnära leveransen, hur den infrastrukturella förutsättningstekniken på bästa sätt kan möta verksamhetens behov, snarare än den tekniska leveransen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• ta fram, planera och genomföra utbildning
• ta fram guider och användarstöd
• leda utveckling av ett kunskapsspridarnätverk
• kontakt med användare i verksamheten och leverantörer inom delmålet
• genomföra och delta i uppdrag och upphandlingar som sakkunnig
• leda olika slags möten och arbetsgrupper med fokus att skapa effektiva team och arbetssätt
• koordinera och följa upp aktiviteter
Kompetenskrav
• relevant högskoleexamen 180hp inom exempelvis IT eller digitalisering eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet av kravarbete och behovsanalys i verksamhet
• god dokumentationsförmåga
Vi söker dig som är trygg, stabil och som arbetar bra med andra människor. Du behöver vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har en god förståelse hur människor tar till sig kunskap. Du kan kommunicera på ett tydligt sätt, säkerställa att budskap går fram och anpassar sättet att förmedla ditt budskap efter mottagaren. Det är också viktigt att du är van vid att ta initiativ samt kan planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.
Du behärskar både svenska och engelska språket på ett sätt så att du kan ta till dig information, kommunicera med kollegor och övriga samarbetspartners samt skriftlig dokumentera det som verksamheten kräver.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• erfarenhet av Microsoft 365
• erfarenhet av att ta fram och genomföra användarutbildningar inom IT-området
• erfarenhet av att arbeta med användarstöd
• ledarskapsutbildning
• erfarenhet av styr och samverkansmodellen PM3
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: 1 september eller enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Om arbetsplatsen
Digitaliseringsavdelningen är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt digitaliseringsstöd till alla nämnder och verksamheter. Förvaltningen består av ca 700 medarbetare som arbetar i gränsöverskridande processer där du som planerare har ett nära samarbete med engagerade medarbetare inom andra kompetensområden där ni tillsammans arbetar för bästa samleverans.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 10 juli.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67