OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som kan system och personalfrågor, och som vill bli vår objektspecialist i vårt personalsystem Heroma. Nu när en av våra specialister gått vidare för andra uppdrag inom regionen, vill vi stärka upp vårt team.
Rollen som objektspecialist finns på avdelningen för löne-& personaladministration. Vi är drygt 30 medarbetare som bland annat ser till att säkerställa att drygt 11 500 personer får sin lön varje månad. Vi underhåller personalsystemet Heroma & Hogia och flera andra stödsystem samt arbetar med övrig personaladministration så som anställningsavtal och pensionsfrågor.
Arbetsuppgifter:
Huvuduppdraget är att rätt lön betalas ut i rätt tid. Som objektspecialist ingår du i en större systemförvaltningsorganisation enligt PM3 modellen som regionen jobbar utifrån. Du jobbar i ett team på fyra personer, varav en är förvaltningsledare. Som objektspecialist kommer du att jobba med utveckling, underhåll, felsökning, inställningar samt uppdateringar utifrån kollektivavtal (AB) och lagar som styr alla medarbetares anställningar och därmed löneutbetalningar. Du har ett nära samarbete med systemförvaltningen på IT-enheten och leverantören av systemet. En förståelse för den verksamhet som regionen bedriver behöver finnas för att möta upp förväntningar på hur systemet underlättar vardagen för chefer och medarbetare.
I ditt arbete ingår att skapa rapporter, listor, och underlag från personalsystemet för uppföljning av personalstatistik, utifrån beställning av verksamheterna inom regionen och vårt regionkansli. En del av uppdragen innebär rapportering till myndigheter som SCB, SKR (Sveriges kommuner och regioner), Skandia m.fl. Objektspecialisten är vår expert på personalsystemet och därmed på all data som går att få fram ur systemet.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom HR- eller IT-systemområdet, alternativt har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Det är ett krav att du har arbetat med personalstödsystem tidigare och att du känner till och kan tolka lagar och avtal som styr HR-området och hur det påverkar löneutbetalningen. Du ska ha dokumenterad erfarenhet av att arbeta med utveckling av både rutiner och system. Då vårt personalstödsystem är komplext och innefattar flera moduler så som rekrytering, rehab, löneöversynsmodul, kompetensverktyg med flera behöver du ha en grund inom personalfrågor.
Som person är du strukturerad och analytisk. Du har kunskap om, och förståelse för löneprocessen. Du är pedagogisk och har lätt för att kommunicera, både internt i organisationen och med leverantören. Att ge en bra och hög service är viktigt, och för att trivas hos oss ska du vara en teamspelare där vi värnar varandra och jobbar med öppenhet och transparens.
Tillträde:
Enligt överenskommelse, gärna tillsättning omgående. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka!
Ansökan ska innehålla fullständig CV med meritförteckning, personligt brev samt adressuppgifter och ärendenummer till sökt tjänst. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.
För att söka tjänsten måste du logga in/skapa användare
Vår organisation:
Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och yrken inom områden som administration, fastigheter, IT, medicinsk teknik, kundtjänst, kost, städ, transport och logistik. Regionservice präglas av stort engagemang för service, samverkan och utveckling av arbetsmetoder. Våra 850 medarbetare är vår främsta tillgång för att göra ett gott arbete med kunden i fokus.
Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling.
Hemsida: www.regionorebrolan.se/regionservice
Övrigt:
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Larsson, Ing-Marie
Chef Delnavaz, Daniel
0581-85330
Avdelningschef Wennerlund, Jan
019-6026113
Verksamhetschef Jansson, Annsofi
019-6028808
Avdelningschef Larsson, Yvonne
019-6027181
Avdelningschef Garpenholt, Lottie
0581-85287
Verksamhetschef Tegelberg, Åke
019-6024050
Verksamhetschef Kullberg, Gill
Verksamhetschef Neander, Ulla
0583-85760
Avdelningschef Jangentorp, Lena