Objektspecialist till verksamhetsnära förvaltning av Cosmic

Objektspecialist till verksamhetsnära förvaltning av Cosmic

Arbetsbeskrivning

Vårdinformationssystemet Cosmic står inför ett spännande utvecklingsarbete och en ökad förändringstakt och behöver förstärka med en ny medarbetare på verksamhetsdelen av förvaltningen. Vi söker dig som har engagemang och intresse för att arbeta för att Cosmic ska understödja vårdens processer, ge ett verksamhetsstöd och underlätta för patienternas delaktighet.
Cosmic förvaltning består av en verksamhetsdel och en it-del. Verksamhetsdelen arbetar bland annat med att bereda ärenden, ta fram verksamhetsrutiner och riktlinjer, delta i förändringsarbete i projektform samt utforma information till verksamheten. Cosmic it- och verksamhetsdel arbetar i nära samarbete.
It-delen arbetar bland annat med att säkra leveranser, testa, hantera ändringar och support.
Vill du vara med och arbeta för förvaltning av journalsystemet i Region Jämtland Härjedalen? Är du lösningsfokuserad, strukturerad och har kunskap om vårdens behov? Då är du den vi söker!


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer primärt att ingå i en grupp bestående av en förvaltningsledare och objektspecialister på verksamhetsdelen av Cosmic förvaltning. Gruppen arbetar nära objektägare Cosmic. Gruppen arbetar gemensamt i många frågor och rollen innebär att lyfta och hantera frågor utifrån egna ansvarsområden.
Förvaltningsarbetet på verksamhetsdelen består av ärendehantering i olika verksamhetsgrupper och specialistgrupper, och av att förbereda ärenden för beslut. Administrativa uppgifter som att bjuda in till möten, leda eller delta i möten på annat sätt, föra minnesanteckningar samt dokumentera är en del av arbetet.
Ökad digitalisering, förändringar och utveckling i Cosmic innebär samarbete med Cambio och Cosmic kundgrupp. Då kan utredningar behöva göras på idéstadie när det gäller nya funktioner, och även förstudier. När nya funktioner ska införas, kan dessa behöva ledas av en projektledare i förvaltningen. Därför kommer delar som utredningar och projektarbete att ingå i arbetsuppgifterna.
Tjänsten är placerad hos Utvecklings- och Digitaliseringsenheten där även förvaltningen för 1177.ses e-tjänster finns.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom hälso- och sjukvård eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Du behöver ha mycket god kännedom om journalinformationssystemet Cosmic idag och en kännedom om de moduler som det är uppbyggt av samt Erfarenhet av systematiskt förbättringsarbete och projektledning.
Vi ser gärna att du har kunskap och erfarenhet inom öppenvård, resursplanering och remisshantering.
Du ska vara van datoranvändare och god kommunikationsförmåga i både tal och skrift. Du ska också kunna lyssna på behov som presenteras, och kunna föra dem vidare i förvaltningen på ett strukturerat sätt.
Som person har du en positiv grundinställning, trivs när det händer mycket omkring dig och driver processer framåt såväl i samverkan med andra som självständigt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Ekonomi- och löneservice Helen Persson
063-15 31 37
Lönekonsult Barbro Molander
063-14 76 46
Upphandlingschef Lena Larsson
063-14 77 28, 070-226 77 28
Personalkonsult Pia Engelin Westlund
063-14 24 48
Enhetschef eHälsoenheten Mikael Johnson
063-14 75 04, 070-334 75 04
IT-chef Marit Nilsson
063-14 76 77, 070-349 31 35
Systemansvarig beslutsstöd Andreas Mäntykenttä
063,14 75 75, 070-275 28 92
Regionstabschef Mikael Ferm
063-14 75 53, 070-209 06 74
FoU-direktör Göran Larsson
070-293 50 44
Utvecklingschef Kerstin Norrbin
070-300 13 28

Sammanfattning

Besöksadress

Kyrkgatan 12 Östersund
None

Postadress

Box 654
Östersund, 83127

Liknande jobb


22 december 2024

Flexibelt studentjobb - B2B leadsgenerering

Flexibelt studentjobb - B2B leadsgenerering

21 december 2024

20 december 2024

20 december 2024