OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HR-staben Nyköping eller Eskilstuna
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
HR-staben söker nu en kollega till enheten för arbetsmiljö och kompetensutveckling.
Är du intresserad att jobba med oss? En spännande och utvecklande arbetsplats med ett viktigt uppdrag och många utvecklingsområden.
Vi söker dig som har erfarenhet av systemkunskap, är verksamhetsinriktad och har ett intresse för kompetensförsörjning och utvecklingsarbete.
Om oss
Region Sörmland ansvarar för områden som är viktiga för alla som bor, lever och verkar i Sörmland. Regionen ska säkerställa att Sörmlands invånare har tillgång till en jämlik hälso- och sjukvård och tandvård av hög kvalitet, en väl fungerande kollektivtrafik, ett rikt kulturutbud och en god miljö.
HR-staben är en del i regiondirektörens stab och leds av HR-direktören. HR-staben har ett länsövergripande ansvar för regionens HR-processer och är organiserad i fyra olika enheter. Tillsammans arbetar vi för att regionens verksamheter ska få ett professionellt HR-stöd. Enheten arbetsmiljö och kompetensutveckling består av medarbetare i Nyköping, Katrineholm och Eskilstuna.
Tjänsten är länsövergripande med placeringsort i Eskilstuna eller Nyköping. Tjänsten innebär resor inom Sörmland.
Dina arbetsuppgifter
Som objektsspecialist blir du en viktig kugge i arbetet med kompetensförsörjningsuppdraget.
Uppdraget är att stödja verksamheterna i regionen i användandet av aktuella system, bidra till kontinuerlig utveckling av såväl själva systemet som användarvänligheten.
Du arbetar både operativt och strategiskt samt har intresse av förbättrings- och utvecklingsarbete.
Utöver löpande förvaltningsarbete ingår periodvis att delta i införandeprojekt av nya funktioner i systemet
• Utveckla användbarheten i systemet ur ett användar-och IT perspektiv.
• Regelbunden samverkan med leverantör av system.
• Användarstöd i form av support via funktionsbrevlåda, telefon och på plats.
• Utbildning och dokumentation av användarmanualer.
• Administrativt stöd i aktuella kompensförsörjningssystem.
Din kompetens
Vi önskar att du har relevant utbildning på högskola/yrkeshögskolenivå alternativt arbetslivserfarenhet inom aktuellt område.
För att lyckas i rollen tror vi att du har erfarenhet av verksamhetsutveckling med fokus på kompetensförsörjning samt goda kunskaper av arbete med system och systemutveckling samt förstår de fackmässiga aspekterna utifrån aktuellt IT system. Körkort B är ett krav.
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Du har förmåga att lyssna in, analysera och åtgärda uppkomna problem. Du kan samarbeta med olika yrkeskategorier och relevanta aktörer samt samverka på ett effektivt och värdeskapande sätt i olika mötesforum.
Som person är du kommunikativ och pedagogisk samt har erfarenhet av att vägleda, lära ut och förmedla kunskap enskilt och i grupp. Du anpassar ditt arbete efter situationen och har förmåga att snabbt kunna växla mellan olika arbetsuppgifter och uppdrag som kan innebära både operativt och strategiskt arbete.
Vidare har du goda färdigheter i svenska språket i tal och skrift och du kan med kvalitet formulera olika typer av dokument och skrivelser
Personlig lämplighet kommer ha stor betydelse vid urval till tjänsten.
Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Tf. enhetschef Åsa Revestam, 073-866 66 13, asa.revestam@regionsormland.se
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Kom och jobba hos oss på HR-staben!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2022-12-20.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)
Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.