OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omväxlande jobb som objektsspecialist inklusive utveckling*
Vill du ha en central roll i Region Jämtland Härjedalens digitala utveckling? Har du idéer om hur vi kan arbeta smartare och effektivare med Office 365? Då har vi ett intressant uppdrag till dig på regionstabens samordningskansli i Östersund!
Samordningskansliet arbetar med att stödja Region Jämtland Härjedalens ledning och politik och samordnar också regionstabens arbete. Vi ansvarar för regionens dokument- och ärendehanteringsprocess, hanterar regionens arbete med säkerhet, beredskap och miljö, driver utveckling inom informationssäkerhet och dataskydd och håller ihop Region Jämtland Härjedalens administrativa IT-system. Samordningskansliet tillhör därmed de mest mångfacetterade verksamheterna i organisationen och därför finns också en härlig blandning av människor med många olika specialistkunskaper hos oss.
Du kommer in i en spännande tid där Region Jämtland Härjedalen prioriterar och genomgår en omfattande digital omställning. Coronapandemin har snabbat på utvecklingen och nya digitala lösningar har vuxit fram i en rasande fart. Som objektsspecialist inom Office 365 förväntas du vara en drivande kraft i det fortsatta utvecklingsarbetet!
*Vi tar din utveckling på allvar och vill få ditt livspussel att fungera!
ARBETSUPPGIFTER
Objektsspecialisten för Office 365 har en nyckelroll i utvecklingen av förvaltningen och ska verka för en optimal och effektiv användning av objektet. I uppdraget ingår bland annat att svara för användarstöd, utbildningar och information samt skriva och uppdatera manualer.
Utvecklingen som sker inom det digitala är viktig att hänga med i, att hela tiden vara nyfiken på att lära sig nya saker och bli inspirerad av kollegor för att utvecklas mer i sin roll. Under coronapandemin har digitala möten blivit vardag. Teams utvecklas snabbt och att söka nya lösningar där är viktigt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är en problemlösare och brinner för moderna molnlösningar. Som kan vara innovativ i arbetet med att hitta smarta lösningar för Region Jämtland Härjedalens fortsatta användning av O365. Du har högskoleutbildning inom IT-området, alternativt har du eftergymnasial eller annan utbildning förvärvade i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdigt. Gärna erfarenhet av IT-verksamhet, förvaltning och systemdrift i stora systemmiljöer.
Tjänsten kräver att du har goda kunskaper om O365 och det är meriterande om du specifikt har goda kunskaper i SharePoint.
Objektspecialisten måste själv arbeta med verksamhetens rutiner och vara väl förtrogen med det IT-stöd som används.
Vi tror att du är lyhörd för de behov som finns, är flexibel och tycker om att arbeta strukturerat med god samarbetsförmåga. Du ska kunna ta egna initiativ och vara serviceinriktad.
ÖVRIGT
Urval till intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Vi ser fram emot att få din ansökan!
Hör gärna av dig om du vill veta mer om jobbet.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Ekonomi- och löneservice Helen Persson
063-15 31 37
Lönekonsult Barbro Molander
063-14 76 46
Upphandlingschef Lena Larsson
063-14 77 28, 070-226 77 28
Personalkonsult Pia Engelin Westlund
063-14 24 48
Enhetschef eHälsoenheten Mikael Johnson
063-14 75 04, 070-334 75 04
IT-chef Marit Nilsson
063-14 76 77, 070-349 31 35
Systemansvarig beslutsstöd Andreas Mäntykenttä
063,14 75 75, 070-275 28 92
Regionstabschef Mikael Ferm
063-14 75 53, 070-209 06 74
FoU-direktör Göran Larsson
070-293 50 44
Utvecklingschef Kerstin Norrbin
070-300 13 28