OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en bred roll som Redovisningsekonom i en dynamisk organisation på ett bolag med högt tempo i en verksamhet under ständig utveckling? Attraheras du av att arbeta på en marknadsledande aktör inom konfektion och ha härliga kollegor?
Marknadsledande Odd Molly med varumärerna Odd Molly och Hunkydory, erbjuder nu dig en ny utmaning som Redovisningsekonom. Urval pågår löpande så varmt välkommen snarast möjligt med din ansökan!
Om tjänsten
Rollen är bred och mångfacetterad, dels kommer du sköta den löpande redovisningen i koncernens moderbolag vilket uppskattas vara ca 30% av tjänsten. I det arbetet ingår moms- och skattedeklarationer, samt även ett mindre arbete med avstämningar, leverantörs- och kundreskontra. Vidare skickar du resultatrapport till ledningen och gör löner för 3 anställda.
Den andra och större delen av tjänsten innebär att du arbetar med Odd Molly och Hunkydorys:
- Betalströmmar från e-handel samt butikshandel
- Kundfakturor
- Fakturabelåning via Svea
- Provisionsberäkningar för bolaget agenter mm
- Bokslutsarbete med kontoavstämningar
- Ansvarig för avdelnings group mail
- Div ad hoc uppgifter
Under våren 2022 planeras en uppgradering av ekonomisystemet Navision vilket på sikt kommer underlätta en rad olika flöden såsom filhantering, avstämningar och fakturahantering. Uppgraderingen innebär att du får chansen att lära dig ett nytt modernt affärssystem och även vara delaktig under uppsättningen och testperioden. Det är viktigt att du fram tills dess kan hantera visst manuellt arbete med fakturor och filer samt har ett gott tålamod under övergången. På sikt kommer du i tjänsten även få möjlighet att arbeta med momshantering, ytterligare kontoavstämning samt möjlighet finns att ta på sig ytterligare seniora arbetsuppgifter för Odd Molly.
Vem är du?
Vi söker dig som har god förståelse för helheten redovisning. Du har varit delaktig i bokslutsarbete och ett plus är även om du har någon erfarenhet av arbete med årsbokslut och årsredovisning. Ett krav är att du har flera års arbetslivserfarenhet av arbete med löpande redovisning, avstämningar och betalningsflöden samt att du har en god helhetsblick.
Som person är du målinriktad och trivs i bolag under utveckling där tempot är högt. En fördel är om du arbetat inom retail eller andra verksamheter med stora volymer av fakturor och betalfiler. Vidare ser vi att du har en god vana att arbeta i Excel. Då uppgifter av ad hoc karaktär dyker upp löpande söker vi dig som är flexibel, lösningsorienterad och ansvarstagande.
Tjänsten innehåller även löpande kontakter med våra leverantörer/tillverkare utomlands varför det är viktigt att du känner dig bekväm i att kommunicera på engelska i såväl tal som skrift.