Ödeshögs kommun söker administratör

Ödeshögs kommun söker administratör

Arbetsbeskrivning

Ödeshögs kommun är beläget i sydvästra Östergötland, med Omberg i norr, Vättern i väster, den bördiga östgötaslätten i öster och Holavedens djupa skogar i söder. Genom kommunen går E4:an som möjliggör att du enkelt når både Linköping och Jönköping på 40 minuter med bil. I Ödeshögs kommun bor ca 5400 invånare och kommunen är med sina ca 400 tillsvidareanställda inom fem olika förvaltningar kommunens största arbetsgivare.
Vi är stolta över vår kommun och våra medarbetare av flera skäl. 30 % av maten till äldreomsorg- och skola är lagad på lokalproducerade råvaror, vår sjukfrånvaro ligger under rikssnittet och är bland de tre lägsta i länet, och Ödeshögs kommun rankades på plats 55 av 290 av Sveriges näringsliv 2020. Detta och mycket mer gör Ödeshög till en attraktiv kommun att både bo och verka i.
Ödeshögs kommun är en liten kommun med stora möjligheter. Vi har korta beslutsvägar, ett gott företagsklimat och goda möjligheter till rekreation.
Välkommen till oss!





Om arbetsplatsen
I tjänsten ingår att ha arbetsplats på två olika kontor- vård och omsorgskontoret samt socialkontoret.
På vård och omsorgskontoret arbetar 4 enhetschefer och stora personalgrupper som driver     äldreboende, trygghetsboende, gruppboende och mycket annat.
På socialkontoret i Ödeshög arbetar 18 personer med vuxenärenden, barn och ungdom, öppenvård, biståndshandläggning och administration.
Du ingår i en arbetsgrupp med 2 andra administratörer och tillsammans stöttar ni verksamheterna på socialkontoret och vård- och omsorgskontoret. Arbetet kräver fysisk närvaro på kontoret och du arbetar huvudsakligen på vård- och omsorgskontoret. Då kontoren måste vara bemannade gör du planering av arbetstid och ledigheter i samråd med kollegor och chef.
Du har stöd i arbetet av myndighetschef som alltid finns nära till hands vilket innebär korta beslutsvägar.

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består i första hand av administrativa arbetsuppgifter som innebär att man arbetar i kommunens administrativa system. Som administratör arbetar du med personalredovisning, fakturor, avgifter, arkiv, inköp och mycket annat. Arbetet består av många olika arbetsuppgifter och kräver även ett praktiskt handlag med hantering av arbetskläder, skyddsmaterial, skötsel av vård- och omsorgskontoret m.m.. I arbetet ingår att ansvara för öppethållande av reception på vård- och omsorgskontoret.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning i administration och erfarenhet av sådana arbetsuppgifter.
Personliga egenskaper:
- Du har förmåga att skapa och behålla goda relationer.
- Du har servicekänsla
- Du är flexibel
- Du kan koncentrera dig på arbetsuppgifter som kräver noggrannhet.
- Du vill bidra till att ditt team och din arbetsplats fungerar väl och utvecklas
Arbetsuppgifterna förutsätter intresse och fallenhet för administrativt arbete och god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Mer information och ansökan
Tillsvidareanställning, heltid dagtid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Ödeshögs kommun tillämpar individuell lönesättning.
Välkommen att skicka in ditt CV och personliga brev senast 230122.  Vi önskar att du i din ansökan bifogar examensbevis från dina utbildningar som styrker meriter i CV.
Vi tar helst emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Vill du veta mer om tjänsten kontakta myndighetschef Anders Ivar 0144-35057, eller enhetschef Marianne Strömberg 0144-35150.
Vi undanber oss vänligt men bestämt från att bli kontaktade av externa rekryterings- och annonseringsföretag.


Ödeshög, en trygg plats där det är extra gott att bo, leva och verka. Ur bördig jord, rika skogar och klart vatten bygger vi framtiden tillsammans.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ödeshögs kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 januari 2023
  • Ansök senast: 22 januari 2023

Liknande jobb


Sway Process

Sway Process

30 december 2024