Offensiv produktchef sökes till Inköpsavdelningen inom Reitan Convenience

Arbetsbeskrivning

Reitan Convenience Sweden AB är sedan 2004 franchisegivare inom koncepten Pressbyrån och 7-Eleven och har idag verksamhet genom cirka 500 butiker runt om i landet. Reitan Convenience Sweden har även sedan 2008, ett samarbetsavtal med Shell/St1 vilket innebär att Reitan Convenience ansvarar för driften på över 100 bensinstationer under varumärket 7-Eleven. I Sverige omsätter bolaget ca 5 miljarder svenska kronor och har ca 4 500 sysselsatta. Reitan Convenience Sweden AB har utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser 2015 av Great Place to Work.

Reitan Convenience Sweden är en del av Reitan Convenience AS som även omfattar Narvesen i Norge och Lettland, 7-Eleven i Norge och Danmark, R-kioski i Finland Estland och Litauen samt Lietuvos Spauda i Litauen. Reitan Convenience har en marknadsledande position i alla dessa länder.

Reitan Convenience ledare är Johannes Sangnes. För mer information om koncernen besök www.reitangruppen.no

Som produktchef på Reitan Convenience Sweden AB tillhör du en av Sveriges bästa inköpsavdelningar. Avdelningens övergripande syfte är att tillhandahålla det mest optimala sortimentet för våra köpmän/franchisetagare. Avdelningen skall även skapa de bästa förutsättningarna för våra leverantörer, för att öka försäljning av dess produkter och tjänster.

Du blir vår produktspecialist och den som håller i alla leverantörskontakter. Kort sagt blir det Du som överblickar hela flödet för Din produktgrupp – från ax till limpa. Du ansvarar för inköpsavtal, kampanjer och administration. I huvudsak innebär det att du, utifrån befintliga varugruppsstrategier, förhandlar och upprättar inköpsavtal för våra butiker, följer upp och utvecklar aktuellt sortiment inom respektive koncept och driver försäljningen genom kampanjer för ditt produktområde. Som en naturlig följd av det arbetet blir det också du som ytterst ansvarar för att priser och produkter ligger rätt i butiksdatasystemen. Allt detta gör du i nära samarbete med vår marknadsavdelning och vår driftsfunktion.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

Du måste ha en relevant akademisk utbildning i grunden med förmåga att tänka kritiskt. Förutom svenska, behärskar du engelska i både tal och skrift. Med tanke på tjänstens innehåll är det ett krav med erfarenhet av kategoriarbete från service- eller dagligvaruhandeln. Vi förutsätter att du besitter en mycket god förhandlingsvana och är van vid att skriva och granska såväl produkt- såsom tjänsteavtal.

Som person är du innovativ, positiv, sälj- och resultatinriktad och har en god kommunikationsförmåga. Att växla mellan helhetsperspektiv och detaljgranskning är en naturlig förmåga du besitter. Du är strategiskt lagd, analytisk och lösningsorienterad, gillar att ha många bollar i luften och tänka i nya banor, utan att för den skull göra avkall på struktur och leveranskvalitet. Har du dessutom ett brinnande intresse för mat och livsmedel är det till stor fördel.

Vi söker dig som också kan entusiasmera och engagera våra köpmän samt lära ut nya koncept och påverka våra leverantörer att utveckla fler produkter som passar för servicehandeln.

Inköpsteamet jobbar mycket tätt tillsammans och vi har mycket högt i tak, otroligt kul tillsammans och levererar fantastiska resultat från år till år. Är du positiv och offensiv och trivs i en miljö där du har en högre befogenhet i ditt dagliga arbete än på många andra arbetsplatser, då kan detta vara något för dig.

Vidare är det viktigt för oss att du delar våra värderingar:

- Vi renodlar vår affärsidé
- Vi håller en hög affärsmoral
- Vi skall vara skuldfria
- Vi motiverar till vinnarkultur
- Vi tänker positivt och offensivt
- Vi pratar med varandra - inte om varandra
- Kunden är vår högste chef
- Vi skall ha det roligt och lönsamt

Tjänsten inleds med 6 månaders provanställning. Resor förekommer i tjänsten varav körkort är ett krav. Vi erbjuder ett jobb på en av handelns mest välmeriterade inköpsavdelning med fantastiska medarbetare och mycket kul på jobbet. Inköpsavdelningen sitter med resten av Servicekontoret på Kungsholmen i Stockholm, där även den här tjänsten är placerad.

Reitan Convenience har blivit utnämnt till årets karriärföretag 2016 och 2017. Utmärkelsen delas ut årligen till 100 Svenska arbetsgivare. Läs mer på www. karriarforetagen.se

Om du är intresserad av att veta mer om oss som företag och om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofie Sjöqvist, HR-konsult alt Fredrik Klein, Inköpsdirektör, 08-587 490 00. Din ansökan skickar du via länken i denna annons senast den 30 Januari Välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofie Sjöqvist
+46 858749152, +46 727135901
Sofie Sjöqvist
+46 858749008
Carolina Strand

Sofie Sjöqvist

Sofie Sjöqvist, HR Rekrytering
0727-135901
Per Lindquist,

Maria Cederberg,

Jens Anderberg, Regionschef

Jozefin Awad, Franchisetagare

Samuel Björgvinsson, Köpman

Sammanfattning

Besöksadress

Strandbergsgatan 61
None

Postadress

Box 301 85
Stockholm, 10425

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024