Offertadministratör till LeasePlan i Solna!

Offertadministratör till LeasePlan i Solna!

Arbetsbeskrivning

Är du bilintresserad och gillar mötet med kunden? Ansök till oss på LeasePlan!

LeasePlan är världsledande inom operationell billeasing och en av de internationellt ledande aktörerna inom fleet management. För närvarande har vi kontor i över 30 länder fördelade på fyra kontinenter och vi är över 7 000 anställda som tillsammans förvaltar 1,9 miljoner fordon. LeasePlan Sverige är ett helägt dotterbolag till LeasePlan Corporation N.V. som har sitt säte i Nederländerna. LeasePlan sitter i ljusa och trivsamma lokaler i Solna och här arbetar ca 120 kollegor. Vi söker nu nästa stjärna som kan ersätta en kollega som kommer att gå på föräldraledighet. I din roll ansvarar du för att våra förare snabbt får svar på sina offertförfrågningar och du gör det med en hög servicenivå. Du är en del av ett engagerat team på ungefär 15 kollegor. Du kommer att ha många kontaktytor både internt och externt och därför är det av stor vikt att du brinner för service och ett kundbemötande i toppklass. Vi söker dig med en positiv inställning och med rätt personliga egenskaper. Har du lätt för språk och kan mer än svenska och engelska är det meriterande. Vikariatet gäller i ett år men för rätt person finns det möjligheter till fortsättning.

Du kommer att arbeta med:

-Räkna på offerter för billeasing till våra kunder.
-Svara på mail och telefon angående till exempel beräkningar och företagspolicys.
-Informera och vara rådgivande för kunder hur det är att leasa en bil samt lämpligt val beroende på kostnad och vad kunden vill ha, via telefon och mail.
-Lägga beställningar internt efter signerad offert.
-Söka svar internt och ta ägarskap för dina kundärenden för att leverera bästa service.

Är du den vi söker?

-Erfarenhet av kundkontakt och förståelse för vad god kundservice innebär.
-Intresse för bilar är av stor vikt. Du bör annars ha dokumenterad erfarenhet av att ha lärt dig ett brett produktsegment eller påvisat förmåga att självständigt söka upp information.
-Noggrann och mån om att beräkningar av offerter blir korrekta.
-Vi söker en lagspelare som trivs med att arbeta i ett team, samtidigt som du kan jobba självständigt.
-Flytande svenska och engelska. Övriga språkkunskaper meriterande!

Praktisk information:

Arbetstider: 8:30-17:00. 37,5 timmar arbetsvecka.
Start: Omgående.
Omfattning: Heltid

Bakgrundskontroll kommer att göras på slutkandidat av rutinmässiga skäl.

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Olsson

Emil Dreca
+46738795858
Julia Olsson
0707597666
Sofia Balazsi

Julia Ronge
0707597666

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ivy Talents
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 september 2020
  • Ansök senast: 21 februari 2021

Besöksadress

SANKT ERIKSGATAN 117 , Stockholm
None

Postadress

SANKT ERIKSGATAN 117
Stockholm, 11343

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024