Offertansvarig

Arbetsbeskrivning

På Alstom Sverige är vi idag ca 1000 anställda som tillsammans utvecklar, säljer och underhåller avancerad infrastruktur för energi och transporter. Verksamheten drivs inom två affärsområden, POWER och TRANSPORT. Eftersom det är viktigt för oss att skapa långsiktiga lösningar har vi alltid fokus på miljön. Huvudkontoret ligger i Norrköping. Övriga kontor finns i Västerås, Växjö och Stockholm och våra servicekontor finns spridda över hela landet. Koncernens huvudkontor ligger i Frankrike och idag är vi 60.000 medarbetare i 73 länder, som alla bidrar till att göra Alstom till världsledande inom sitt område. I Sverige är 70% av all el producerad i anläggningar från Alstom och varje år reser sex miljarder människor över hela världen med tåg levererade av oss. Alstom Power Service erbjuder effektiviseringar, underhåll, reservdelar och konsulttjänster. Vår ambition är att med vår erfarenhet och kunskap leda utvecklingen av kommersiella och tekniska lösningar för underhåll och effektiviseringar inom el- och värmeproduktion samt rökgasrening. Intresset för rökgasrening är stort och ökar stadigt både i Sverige och på våra exportmarknader. Alstom Power Service planerar för fortsatt expansion, därför behöver vi förstärka med ytterligare medarbetare som ansvarar för offerthanteringen för såväl svensk marknad som för Kina, USA och resten av världen. Arbetsuppgifter Som offertansvarig kommer Du att ansvara för hela processen från kundförfrågan till slutlig offert. Arbetsuppgifterna innebär att Du med hjälp av ingenjörspersonal tar fram teknisk lösning, upprättar kostnadskalkyl och tidplan för genomförande, genomför riskanalys och skriver offerten. Offertvärdet ligger från 10 MSEK och upp till 50 MSEK. Tjänsten innebär resor utomlands vid behov tillsammans med ansvarig säljare. Kvalifikationer Vi söker Dig som är serviceinriktad och kan planera och prioritera. Du ser positivt på möjligheterna till förändring och förbättring. Du är utåtriktad, tar egna initiativ, fullföljer och är självgående. Vi söker Dig som är civilekonom eller civilingenjör och Vi tror att Du har några års erfarenhet från industrin inom försäljning eller projektledning. Dina personliga egenskaper är viktiga och Du ska behärska engelska väl i tal och skrift samt gärna ytterligare något språk då arbetet sker i en internationell miljö. Partner eller sambo? Vi samarbetar med Medflyttarakademien för att underlätta för eventuell medflyttare till Kronobergs län se www.medflyttarakademien.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Alstom Power Sweden AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 6 februari 2007
  • Ansök senast: 28 februari 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010