Office Administrator till Witre och Ikaros

Office Administrator till Witre och Ikaros

Arbetsbeskrivning

Lär känna oss
Witre är det kompletta varuhuset inom arbetsplatsutrustning för industri, lager och kontor och finns i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Witre har i Norden ca 77 anställda och omsätter ca 300 MSEK. Ikaros Cleantech erbjuder miljöskyddsprodukter och finns i Sverige och Finland. Ikaros har ca 15 anställda och omsätter ca 125 MSEK.

Witre och Ikaros Cleantech har sina svenska kontor och lager i Mölndal och härifrån sköts administration och distribution för Norden. De ingår i den europeiska koncernen Manutan International med 26 företag i 17 länder. Manutan-gruppen är generalist inom distanshandel av industri- och kontorsutrustning samt förbrukningsartiklar till företag. Manutan-gruppen bildades 1966i Frankrike och är listat på Paris Stock Exchange. Företaget är idag ett multinationellt företag med 2100 anställda och en omsättning på ca 7 Miljarder.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill vara en viktig del av det nordiska teamet inom Witre och Ikaros. Du erbjuds en bred och variationsrik roll där du kommer att ha många kontakter både nationellt och internationellt inom koncernen. I din roll kommer du att administrera och hålla ihop Facility Management för fastigheten i Mölndal, kommunikation internt i koncernen, ansvara för events och resor, administrativa uppgifter inom HR och arbetsmiljö samt inom kvalitetsledningssystemet ISO. Du kommer att rapportera till HR-chef.

I arbetet ingår bland annat:
• Vara kontaktperson i fastighetsfrågor såsom nycklar och larm, städ, ventilation och ombyggnationer.
• Hantering av den största delen av kommunikationen internt inom Norden samt vara representant gentemot koncernen i Europa.
• Att planera och genomföra event såsom kickoff, afterwork, leverantörsevent och sommar- och julfest.
• Att bidra till att introducera nyanställda och uppdatera personalhandbok och organisationsschema samt förbereda personalmöten.
• Ansvara för interna resebokningar, hotellavtal och andra leverantörer.
• Hålla ihop arbetsmiljöfrågor och kalla till kvartalsmöten för att följa upp frågorna.
• Boka interna och externa ISO-revisioner och uppdatera ISO-processer.
• Använda flera olika system, bland annat intranät och Officepaketet.
• Koordinera interna möten och annan förekommande administration.

Din profil
Vi söker dig som är utpräglat serviceorienterad, organiserad och ansvarskännande. Du trivs med ett stundtals högt tempo och självständigt driva dina uppgifter strukturerat, fokuserat och lösningsorienterat. Prestigelöshet och engagemang är egenskaper som värderas högt. Du är flexibel och tycker det är motiverande att befinna dig i en händelserik miljö med mycket kommunikation.

Du är van vid att arbeta i och hantera olika typer av digitala system, exempelvis intranät, och hanterar Officepaketet utan problem. Eftersom du kommer att ha många olika kontaktytor så är det viktigt att du är social och tydlig i din kommunikation. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Witre samarbetar med rekryteringsföretaget Söder & Co i denna rekrytering. Ansökan är du välkommen att skicka via Söder & Cos’ hemsida www.soderco.se. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att tjänsten kan bli tillsatt innan sista dag för ansökan. Du kommer att bli anställd av Witre och tjänsten är ett vikariat med start så snart som möjligt och till januari 2022 med möjlighet till förlängning. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Niklas N Ekeblad på 0733-434111.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Söder & Co Göteborg AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2021
  • Ansök senast: 12 december 2021

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024